Základní pojmy OOP. Třída, objekt, jeho vlastnosti. Metody, proměnné. Konstruktory.

Obsah

Třída, objekt, jejich vlastnosti
Co je třída a objekt?
Vlastnosti objektu (1)
Vlastnosti objektu (2)
Deklarace a použití třídy
Příklad - deklarace třídy Person
Příklad - použití třídy Person (1)
Příklad - použití třídy Person (2)
Vytváření objektů
Shrnutí
Proměnné
Proměnné - deklarace
Proměnné - datový typ
Proměnné - jmenné konvence
Proměnné - použití
Proměnné - modifikátory přístupu
Proměnné - použití (2)
Metody
Metody
Metody - příklad
Volání metod
Volání metod - příklad
Parametry metod
Předávání skutečných parametrů metodám
Příklad předávání parametrů - primitivní typy
Příklad předávání parametrů - objektové typy (1)
Příklad předávání parametrů - objektové typy (2)
Návrat z metody
Konstruktory
Konstruktory
Konstruktory (2)
Přetěžování metod
Přetěžování
Přetěžování - příklad
Přetěžování - příklad (2)
Přetěžování - příklad (3)
Odkazy na objekty (instance)
Odkazy na objekty (instance)
Přiřazování objektových proměnných
Vracení odkazu na sebe
Řetězení volání
Statické proměnné a metody
Proměnné a metody třídy - statické
Příklad statické proměnné a metody

Objekty:

Jak je psát a co s nimi lze dělat?