Závěrečná písemka ■ Obecné pokyny ■ Písemka předpokládá souvislou odpovéd (žádné dotazníky Ci multi-choice testy) ■ PostaCující odpoved by mela byt v delce jednoho odstavce (nekolik vet). Deisí odpovedi zpravidla jsou problematicko (mohou o Vas prozradit, co jste nechteli říci) ■ Peclive si přecteete zadaní kazde otazky, casto obsahuje podotazku, jejímž nezodpovezením ztracíte zbytecne body ■ Zvazte i body za kazdou otazku a podle toho volte poradí odpovedí ■ Písemka trva 90 minut, maximum je 150 bodu PB001 1 Podzim 2010 Konkrétní příklady ■ Co je to virtuálnípamět a jakou má úlohu v běžné architektuře počítačů (proC byla zavedena)? Jakou má zpravidla velikost? (14 bodů) ■ Jak je v grafických systemech žobražovana barva (a jak ji popisujeme v software)? Uveďte jeden žpůsob kodovaní barvy. (8 bodů) ■ Co rozumíte pod pojmem timesharing u operacních systemu? (10 bodů) ■ Jakym žpusobem se zobrazují žaporna cela ccísla v pocítacích? Proc nepoužívame jen žaporne žnamenko před absolutní PBoohodnotou? (12 bodů) 2 podžm2 Další příklady ■ Uveďte, co rozumíte pod pojmem von Neumannova architektura počítačů a struCne tuto architekturu popište. (13 bodů) ■ Jak byste popsali (definovali) OpenGL grafický system? Jake maa základní funkce? (12 bodli) ■ Jake funkce mají obecne vyrovnavacípameti? Uveďte príklady pouZití. (14 bodli) ■ Pokuste se popsat zaakladní principy ochrany pameti (a prístupu k ní) v moderních operacních systemech. (12 bodli) PB001 3 Podzim 2010