IB111 Programování a algoritmizace Grafika Světlo, barvy Zdroj: Wikipedia Commons Aditivní barevný model Zdroj: Wikipedia Commons Substraktivní barevný model Zdroj: Wikipedia Commons Bitmapa – rastrová grafika  BMP, JPG, GIF Ztrátová komprese  JPG Vektorová grafika  CDR, AI, EPS… Zdroj: justskins.com Vektorová a bitmapová grafika Zdroj: Wikipedia Commons Příklady algoritmů  Algoritmy používané v grafice  Kreslení úseček a jiných křivek  Ořezávání  Vybarvování ploch  Změny barev  Řešení viditelnosti objektů Úsečka  Bresenhamův algoritmus  Digitálně diferenciální algoritmus (DDA) Zdroj: Wikipedia Commons Algoritmus DDA Vyplňování souvislé oblasti  Semínkové záplavové vyplňování Algoritmus  Naivní rekurse  Hledání následníků Semínkové záplavové vyplňování Zdroj: Wikipedia Commons Souvislost oblasti  Souvislost oblasti  4souvislá oblast  8souvislá oblast http://nb.vse.cz/~simunek/it418/2d/vypln2D/Vypln2D.Demo1.html Konvexní obal  Vstup: množina bodů v rovině  Souřadnice xi,yi  Výstup: uspořádaný seznam bodů tvořících konvexní obal Graham scan  Najdu bod s nejnižší y souřadnicí  Označím ho P  Pro všechny body vytvářím „spojnici“ s P  Spočítám úhel (s x-ovou osou)  Seřadím body podle tohoto úhlu  Procházím sekvenci k dalším bodům  Pokud „zahýbám vlevo“  OK, potračuju dál  Pokud „zahýbám vpravo“  Vypustím předposlední bod z konvexního obalu Zdroj: Wikipedia Commons Graham scan (1) Graham scan (2) Voroného diagram  Vstup: množina bodů  Výstup: rozdělení roviny na oblasti „ke kterému bodu je odsud nejblíže“  Aplikace:  Vyhledávání  Umísťování nových bodů (např. restaurace)  Plánování cest (např. roboti) Voroného diagram Zdroj: Wikipedia Commons