Interaktivní ovládání (Shell) /ičení 1 I - interaktivní prostředí - okamžité provedení příkazů 17 10 »> k 136 >>> 2 ** 1024 >>> len('programováni' 12 »> bin (13) ' ObllOľ >>> x = 5 >>> y = 3 >>> (x + y) 136 17 ■0 0.0 Jednoduchý program ■ nový program: File/New Window ■ uložte s příponou .py (např. cviceni-01 .py) x = 5 + 4j y = 2 + 2j z = x - y print z ■ spuštění programu: Run/Run module (F5) Interaktivní ovládání želvy >>> from turtle import >>> forward(50) »> left (90) >>> forward(50) >>> right (90) >>> forward(50) >>> bye () from turtle import * importuje příkazy umožňující kreslení forward () kreslení, left () a right () zatáčení bye () zavře plátno reset () vymaže plochu a vrátí želvu doprostřed ■0 0.0 Jednoduchý program s želvou from turtle forward(50) left (90) forward(50) right (90) forward(50) done () import done () umožní zavřít plátno exitonclick () zavře okno po kliknutí na něj speed(5) urychlí vykreslování dokumentace: http://docs.python.org/library/turtle.html ■0 0.0 Obrázky k nakreslení jednoduché kreslení + É ADOO hvězdy trocha goniometrie < □ ► >> 3 / 2 1 >>> 3 0 / 2 1. 5 >>> 3 / 2 0 1. 5 ■ pozor na prioritu operátorů (pořadí provádění operací můžete určit pomocí závorek) /ičení 1 Odmocniny a matematická knihovna pro použití odmocnin musíte importovat matematickou knihovnu příkazem import math import math print math.sqrt(3) alternativně můžete importovat všechny funkce Z knihovny math příkazem from math import from math import print sqrt(3) « □ ►