PV066 TYPOGRAFIE I Cíle předmětu: Předmět seznamuje se základy typografie a vytváří základní dovednosti, které si posluchači ověřují v praktických cvičeních. Na konci tohoto kurzu student: získá znalosti o principech typografické kompozice; umí vypracovat základní typografické návrhy; cílem tohoto předmětu je navrhnout typografický plakát. Osnova Monogram + jeho prezentace na pohlednici formátu A5, potisk trička, potisk placky (cca 3 týdny) Typografická abstrakce – série 5 návrhů (cca 3 týdny) Typografická novoročenka pro rok 2014 (cca 2 týdny) Série 3 typografických plakátů (cca 6 týdnů) Literatura DUSONG, Jean-Luc a Fabienne SIEGWARTOVÁ. Typografie:od olova k počítačům. Čes. vyd. 1. Praha: Svojtka a Vašut, 1997. 191 s. ISBN 80-7180-296-4. INA SALTZ; Základy typografie:100 principů pro práci s písmem. ISBN 9788073914042. HLAVSA, Oldřich. Typographia I, II, III: písmo, ilustrace, kniha. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1976. ŠTORM, František. Eseje o typografii. Vyd. 1. Praha: Společnost pro Revolver Revue, 2008. 155 s. ISBN 978-80-87037-15. WILSON HARVEY/LOEWY; 1000 způsobů zpracování písma: tvar písmena dotažený k dokonalosti. V Praze: Slovart, 2006. 320 s. ISBN 80-7209-882-9. Poynor, Rick. Typographica. London: Laurence King Publishing, c2001. 144 s. ISBN 1856692434 4000 monograms. Amsterdam: Pepin Press, c1998. 287 s. ISBN 9054960450 Typography 22: the annual of the type directors club. New York: Harper Collins Publishers, 2001. 298 s. ISBN 0060185864 Typography 28: the annual of the Type Directors Club. New York : Collins Design, c2007. 351 s. ISBN 9780061173424 Typography 30: the annual of the Type Directors Club. 1st ed. New York: Collins Design, 2009. 363 s. ISBN 9780061173424. Typography :when who how, typographie : wann wer wie, typographie : quand qui comment. Edited by Friedrich Friedl. Köln: Könemann, 1998. 592 s. ISBN 3-89508-473-5. Type-one: discipline and progress in typography. Edited by Robert Klanten. Berlin: Die Gestalten, 2004. 208 p. ISBN 3-89955-056-0. Carter, Rob. Working with computer type. 1, Mie: Rotovision, c1995, 159 s., ISBN 2880462304 Carnase, Tom./ Gorkin, Baruch.Type: the best in digital classic text font, Zürich: Graphis Press Corporation, c1995. Poster: selected from the graphis annuals, Singapore: Page One Publishing, c1994., ISBN 9810057164 4000 monograms. Amsterdam: Pepin Press, c1998. 287 s. ISBN 9054960450 Type-one: discipline and progress in typography. Berlin: Die Gestalten, c2004. 208 s. ISBN 3899550560 Typography. Köln: Feierabend unique books, c2007. 661 s. ISBN 9783939998099 New typographic design. London: Laurence King Publishing, 2007. 192 s. ISBN 9781856694681 Thinking with type: a critical guide for designers, writers, editors & students. New York: Princeton Architectural Press, c2004. 176 s. ISBN 1568984480 365 days of design: creative calendar solutions. Barcelona: Monsa, c2011. 190 s. ISBN 9788415223108 Up against the wall. Mies: Rotovision, c2002. 160 s. ISBN 2880465613 1. MONOGRAM