Typografie III Předmět je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě časopisu v tištěné i elektronické podobě. V procesu jsou získány znalosti tvorby tištěné i elektronické podoby publikace médií v programu Adobe InDesign CS6. Výstupem bude návrh grafické úpravy časopisu (layout) libovolné formy v tištěné i elektronické interaktivní podobě. ----------------------- Semestrální téma: Návrh grafické úpravy časopisu (obálka a layout) libovolné formy v tištěné i elektronické interaktivní podobě. Součástí návrhu bude řešení libovolných informací na straně či dvoustraně pomocí informační grafiky a na závěr vytvoření technického popisu práce interaktivních metod tvorby elektronického časopisu. Součástí návrhu bude: > Obálka > Editorial > Obsah > 3stránkový článek > 2stránkový článek > 1stránkový článek > půlstránkový článek + řešení inzerce > tiráž Řešení inzerce: > celostrana > půlstrana na výšku i šířku > třetinová inzerce na straně > zapuštěná inzerce ve článku Další povinné prvky: nadpis, podnadpis, perex, výkřik, (iniciála), boxík, fotografie či ilustrace, popisek, aj. 1/2 2/2 Osnova: > Návrh formátu, názvu titulky a cílové skupiny čtenářů časopisu. > Typografická úprava časopisu (návrh layout, mřížky, aj.). > Typografický styl, jednotící prvky (volba písem, velikost, aj.). > Návrh informační grafiky, jednotlivých článků a inzerce. > Tištěná podoba časopisu v PDF. > Elektronická publikace časopisu na výšku i šířku. > Vypracování technického postupu práce na projektu. Literatura: > BHASKARAN, Lakshmi. Design publikací: vizuální komunikace tištěných médií. V Praze : Slovart, 2007. 256 s.ISBN 9788072099931 > AMBROSE, GAVIN. LAYOUT: VELKÝ PRŮVODCE GRAFICKOU ÚPRAVOU. BRNO: COMPUTER PRESS, 2009.193 S. ISBN 9788025121658 > TSCHICHOLD, Jan; The New Typography, Univerzity of California Press, 286 pages. ISBN: 9780520250123 > TONDREAU, Beth. Layout essentials: 100 design principles for using grids. Beverly, Mass. Rockport Publishers, c2009. 208 s. ISBN 9781592534722 > Mags!: independent magazine design, Barcelona : Monsa, c2011, 191 s. ISBN 9788496823938 > KING, Stacey. Magazine design that works: secrets for successful magazine design. Gloucester: Rockport Publishers, c2001. 159 s. ISBN 1564967581 > HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond :avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003. 240 s. ISBN 0-7148-3927-2 > Printwork: capture the best publication and promotion. Hong Kong : Viction:ary, c2007. 247 s. ISBN 9789889822897 > The society of publication designers: 37th publication design annual: the best of 2001. 272 s. ISBN 1564968855 > 38th publication design annual. Gloucester : Rockport Publishers, c2003. 272 s.ISBN 1564969797 > 40th publication design Antal. Gloucester : Rockport Publishers, [2005]. 294 s. ISBN 1592531814 > NOBLE, Ian. Experimental layout. Hove : Rotovision, c2001. 160 s. ISBN 2880466105. > The best of the best brochure design. Gloucester: Rockport Publishers, c2002. 271 s. ISBN 3927258350 > Woolman, Matt, 1968-,Type in motion 2. New York, NY : Thames & Hudson, 2005. 175 s. ISBN 0500512434 > WHITE, Alex.Type in Use: Effective typography for electronic publishing. New York : Design Press, 1992. 191 s. ISBN 0830637966