PV255 – Vývoj digitálních her Založení nového projektu 1. Každý člen týmu: 1. Pokud systém pro správu verzí Git neznáte, nebo s ním nemáte zkušenosti, doporučujeme prostudovat například: • Tutoriály: https://www.atlassian.com/git/ • Knihu „Pro Git“: http://www.root.cz/knihy/pro-git/ 2. Nainstalujte software – dostupné zdarma, pro Windows a většinou i pro Mac. Na školních strojích by měl být SW dostupný (pokud něco nefunguje, dejte prosím vědět): • Nutný SW: • Unity (http://unity3d.com/unity/download) • Git (http://git-scm.com/downloads) (v případě použití SourceTree není samostatná instalace Git nutná – SourceTree si umí přidat „vlastní“ instalaci Gitu) • Doporučeno – GUI pro Git: • buď: SourceTree (http://www.sourcetreeapp.com/) (doporučená varianta) • nebo: Tortoise Git (https://code.google.com/p/tortoisegit/wiki/Download? tm=2) (dostupné pouze pro Windows) • případně: GitHub Windows (https://windows.github.com/) 3. Pokud dosud nemáte, založte si účet na webové službě, kterou budete používat pro vzdálený repositář. Zdarma dostupné služby pro Git jsou například: • GitHub (https://github.com/) – umožňuje pouze veřejné repositáře (kdokoli z internetu si bude moci stáhnout aktuální verzi projektu). • BitBucket (https://bitbucket.org/) – umožňuje jak veřejné, tak soukromé repositáře. Soukromé jsou omezeny na maximálně pětičlenné týmy. • Doporučujeme veřejný repositář – v případě, že budete potřebovat radu, učitel / cvičící si může jednoduše stáhnout aktuální verzi a rychleji / snáze chybu hledat 2. Tým jako celek: 1. Pomocí zvolené webové služby si vytvořte odnož (tzv „fork“) prázdné šablony projektu: • GitHub: https://github.com/PV255/Unity-Project-Template • BitBucket: https://bitbucket.org/pv255/unity-project-template Zkontrolujte, případně upravte nově vzniklému repositáři práva tak, aby do něj mohli přispívat všichni členové týmu (pomocí funkcí jako „organizace“, „tým“ apod. dostupných na webových službách). 3. Každý člen týmu: 1. Na svém počítači si vytvořte lokální kopii repositáře (příkaz „Clone“) 2. Otevřete projekt v Unity, můžete začít pracovat... 3. Nové soubory a změny v existujících souborech průběžně ukládejte do lokálního repositáře (příkaz „Commit“) a ve vhodných momentech vývoje změny „protlačte“ také do vzdáleného repositáře (příkaz „Push“). Další technologie Sdílení dat Objemná data, která nejsou součástí samotné hry, nebo se velmi často mění: například skici, různé varianty 3D modelů, textur a zvuků, atp. není vhodné uchovávat v repositáři. Pro jejich sdílení doporučujeme použít některé z cloudových úložišť, například dropbox (https://www.dropbox.com/) nebo Google Drive.