class
)
main
.
main
.
main
.
Po úspěšné instalaci na:
Windows:: Najděte v menu Start systému Windows složku BlueJ a zde spouštěcí odkaz BlueJ s ikonou ptáka.
Linux:: pomocí bluej
(odkaz je v /usr/bin
) — tím lze prostředí spustit.
main
.
void main(String[] args)
.
image:../images/bluej_exec_hello.png
main
dostane.
Jelikož zatím žádné specifikovat nepotřebujeme, ponecháme dialog, jak je a stiskneme Enter (klikneme OK).
image:../images/bluej_exec_params.png
image:../images/hello_edit.png
new Hello()
.
Hello
- můžeme ponechat hello1
.
image:../images/hello_new.png
Hello
) je k dispozici jako červená krabička vlevo dole.
hello1
třídy Hello
) je k dispozici jako červená krabička vlevo dole. Vytvořená instance třídy Hello
Hello
) připadá jen metoda void go()
, zavoláme právě ji:
main
.
go()
Metoda main totiž realizovala postupně stejné kroky, jako jsme teď provedli interaktivně (krok po kroku) sami.
Nejjednodušší úpravou programu je změna těla některé z metod, v našem případě již známé metody go()
.
Hello
aktivujeme pravým tlačítkem - položkou Otevřít v editoru.
go()
změníme přepsáním hlášky "Hello, world"
na "Ahoj!"
.
go()
upravena a třída úspěšně přeložena.