Zadání 5. domácí úlohy Počet bodů: 40 Termín odevzdání: 31. 12. 2017 Soubor/soubory odevzdejte už s voláním zadaných funkcí. 1. Želvy Udělejte objektovou implementaci želví grafiky s vykreslováním do SVG (na základě kódu z přednášky). Implementujte metody pro "otočení směrem k zadané želvě" a "vykreslení spojnice se zadanou želvou". Za využití těchto metod vytvořte jeden z následujících obrázků: a) První obrázek je "želví honička", kdy několik želv honí jednu. b) Druhý obrázek vznikne tak, že dvě želvy jdou po kružnici, jedna jde rychleji než druhá, pravidelně vykreslujeme spojnice, (barvy řešit můžete, ale nemusíte). Pomocí dalších metod (příp. i těchto metod) vytvořte druhý obrázek dle své fantazie. Obrázek by měl být zajímavý a mít netriviální kód. Váš program tedy bude generovat dva různé obrázky. Jeden dle zadání, druhý dle vaší fantazie. 2. Bitmapová grafika a) generování Vlny a čtverec – waves_square(size, k, a) Napište funkci, která vykreslí následující obrázek. Parametrem je velikost obrázku, počet vln a strana čtverce, jehož střed je ve středu obrázku. b) transformace Rozmazání – blur(filename="landscape.jpg", radius=4) Napiště funkci, která daný obrázek rozmaže a ukáže výsledek. Funkce bere jako parametry adresu zdrojového obrázku a míru rozmazání. 3. Zpracování textu Soubor krestni_jmena.csv obsahuje všechny křestní jména (které se v ČR vyskytly alespoň 10x) spolu s počty pro každý rok. Zjistěte: – které jméno je historicky nejoblíbenější – kterých 5 jmen bylo nejoblíbenější v zadaném rozsahu roků (např. 1980 - 1990) – které jméno zaznamenalo největší růst / pád během daného roku (oproti loňskému) Řešení by mělo být v podobě objektu, který jen jednou načte a předzpracuje data a potom pomocí volání různých metod/funkcí bude možné zjišťovat jednotlivé informace.