Proč se zabývat praxí v malých a středních firmách (SME) •SW firmy jsou často malé až střední a pracují často pro malé až střední zákazníky resp. jejich autonomní části –Nemohou toho mnoho stihnout vývoji a při údržbě SW –Musí využívat existující řešení, kombinovat je a doplňovat řešení nová –Musí se vyrovnat s tempem změn prostředí –Využívají malé týmy –Jsou nuceny s předstihem používat i technologie a filosofie, které se postupně stávají aktuální pro celou oblast IT, aktuálně to platí pro dokumentově orientovaná rozhraní a řešení 4.0. – – • – • 2 2 Některé starší výsledky pro SW projekty, zjištěno ex post pro úspěšné projekty, před rokem 2000 3 3 Pracnost projektu při zkracování termínů, nedosažitelné oblasti cD-4 D Efekt líného studenta Řešení Hrubozrnná dekompozice Nejlépe jako SOA, kde služby komunikují pomocí digitálních byznys dokumentů putující přes inteligentní middleware 4 Proč se zabývat praxí v malých a středních firmách (SME) •Mnozí ajťáci budou pracovat i pro SME •Používané postupy a zkušenosti jsou obecně využitelné –Pohled na systém jso celek a současně možnost řešit části relativně nezávisle a využívat stré i nové –Vidět celek i části –Budovat intuici - ctít IT jako průmyslový obor 6 6 Vanová křivka. I SW se opotřebí platí zvláště pro IS a human oriented SW Záběh Opotřebeno – – – – – – – – – – – – – – – – – – Stálá úroveň selhání Co použijeme •Zkušenosti z projektů řešených v SME, včetně zkušeností přednášejícího •Výsledky výzkumu dynamiky sítí autonomních SW komponent , SW služby, dynamická rozhraní, služby v middlewaru •Základní principy práce v malých týmech • • 0rganizace •Přednášky každý sudý týden •Testy , výběr alternativ, během semestru •Testy s otevřenými otázkami na závěr větších celků • Spolupráce •Posluchači si písemné připraví svoje profesní profily a stanoviska, jaké by mohlo být jejich uplatnění •V budoucnu shrnou v podobné formě svoje zkušenosti a pokusí se o návrh možného uplatnění • v malé firmě • • • • č