Příprava na 5. cvičení Na pátém cvičení budeme probírat screen-space ambient occlusion a depth of field, což jsou dvě techniky, které využívají G-bufferu z deferred shadingu. Pro hladký průběh cvičení si zopakujte a připravte: • Zopakujte si gaussův filtr pro rozmazání obrázku. Projděte si shadery blur_ssao_textureJragment.glsl a dof.fragment.glsl, které obsahují implementaci gaussova filtru. (Ano, psát ho nakonec nebudete :-), ale alespoň se podívejte na to, jak ho lze napsat.) • Popřemýšlejte, jak souvisí souřadnice vrcholu vyjádřená v souřadnicovém systému kamery (view space) se vzdáleností tohoto vrcholu od kamery. Projděte si projekt Cv5 ve studijních materiálech. Zaměřte se zejména na: • Kód vychází ze 4. cvičení, opět máme náhodnou scénu, opět máme deferred shading. Většinu byste měli pochopit, vyjma kódu připraveného pro 5. cvičení. Ten poznáte tak, že má v sobě zkratku SSAO nebo DoF. Ve Cv5 jsou navíc tyto věci, které ještě nebyly probrány a které budou probrány na přednášce: • Funkce textureLod pro vzorkování textur (někteří z vás si ale na ni možná vzpomenou). • Funkce textureSize. • Proměnná gLFragCoord. 1