Příprava na 7. cvičení Na sedmém cvičení budeme probírat časticové systémy, compute shadery a geometry shadery. Pro hladký průběh cvičení si zopakujte a připravte: • Vzpomeňte si ze školy z fyziky na mechaniku hmotného bodu, zejména na to, jak spolu souvisí síla působící na hmotný bod a zrychlení tohoto bodu, a také jak simulovat pohyb hmotného bodu, který má nějakou rychlost a zrychlení. (Tato znalost není nutná pro toto cvičení, ale lépe pochopíte prováděnou simulaci.) • Popřemýšlejte, jak vykreslit bod jako billboard, tedy jako otexturovaný čtverec, který je vždy natočen k pozorovateli. • Vzpomeňte si na Shader Storage Buffer Objects (SSBO) ze 4. cvičení, opět je budeme používat. Projděte si projekt Cv7 ve studijních materiálech. Zaměřte se zejména na: • Ve cvičení budeme simulovat pohyb tisícovek částic. V kódu proto najdete mj. inicializaci poloh a rychlostí těchto částic, přenos dat mezi CPU a OpenGL, a kreslení těchto částic. Ve Cv7 jsou navíc tyto věci, které ještě nebyly probrány a které budou probrány na přednášce: • Compute shadery: nbody-compute.glsl, nbodyshared-compute.glsl a funkce glMemoryBarrier a glDispatchCompute. • Geometry shadery: particle-textured-* .glsl 1