Neuvěřitelná dobrodružství kocourka Ojocha: Velký úlet ~ Game Design Doc ~ Tým: ​Antonín Holík, Jakub Špiřík, Jan Szlauer Žánr: ​2D horizontal autoscrolling proceduraly generated score-attack cat shoot ’em up Platformy: ​PC (s časem eventuálně Android a iOS) Technologie: ​Unity Target Audience:​Studenti laboratoře Lemma, fanoušci koťátek v kbelíku Premisa: ​Uleť s kocourkem Ojochem před oživlou sochou, která tě pronásleduje! Ve svém kouzelném kyblíku se překážkám vyhýbej, případně je mýdlovými bublinami vyčisti z cesty. Sbírej předměty a využij jejich kombinací k získání power-upů a někdy i power-downů. Děj je volným pokračováním krátkého​​animovaného filmu​. Big idea: ​Hra by se měla pokusit zajímavým způsobem inovovat zaběhlý systém power-upů/pick-upů. V mnoha hrách je power-up něco s jasně daným benefitem. Lékárnička = životy, zbraň = odstraňovač překážek, double jump = unsadňovač překonávání překážek. V Ojochovi je idea taková, že ve hře bude 5 předmětů, které může hráč vzít, ale ty ovšem samy o sobě nic nedělají. Efekt se aplikuje vždy až po sebrání kombinace dvou předmětů a různé kombinace předmětů mají různé pozitivní, ale někdy i negativní účinky. Tím pádem, když hráč sebere první předmět, pohled na ostatní předměty se pro něj změní. Z některých se stává vytoužený power-up, pro jehož získání by měl být ochotný riskovat a z některých předmětů se stane překážka, které se hráč chce vyhnout. Po sebrání druhého předmětu se efekt aplikuje a hráč může vybírat znova. K tomu aby hráč předměty chtěl sbírat ho nutí score-multiplier, který zmizí, pokud dlouho žádný předmět nesebere. GAMEPLAY FEATURES: DŮLEŽITÉ MECHANIKY/FEATURY: ● Ojoch se může pohybovat volně po 2D obrazovce pomocí WASD ● obrazovka se automaticky posouvá dál a postupně zrychluje ● Ojoch nemůže vyletět mimo obrazovku, když doletí ke kraji jednoduše se zastaví ● Ojocha honí socha, která je na začátku úplně vlevo obrazovky, ale pokaždé když Ojoch narazí do nějaké překážky, socha se posune trošku vpravo a zmenší tak hráči prostor na manipulaci, pokud se socha posune příliš vpravo, hra končí ● Ojoch mezerníkem střílí mýdlové bublinky, ty se používají na zneškodnění případných nepřátel ● počítání score podle uletěné vzdálenosti, sestřelených nepřátel, multiplier podle sesbíraných předmětů ● překážky a nepřátelé se náhodně generují na základě prefabů ● sebrání 2 předmětů aktivuje abilitu mýdlo smeták špinavá ponožka koření vinylový deska mýdlo přidá bubliny (palivo) - - - smeták více bublinek na určitý čas (rozptyl viz Contra) dva rotující smetáky kolem Ojocha na určitý čas (obranný štít) - # - špinavá ponožk a ponožka rotující kolem Ojocha, která neguje jedno zranění (obranný štít) zakalí pohled, přiláká nepřátele přivolá ducha Přepepře Smradinoh a (miniboss) - koření posune sochu dál od Ojocha bouchačka na určitý čas (zvýšený útok) inverzní ovládání na určitý Ojechem to pár sekund hází jak kýchá - vinylový deska přivolá salvu rachejtlí od krysčas přivolá babky s prutem přivolá MC Diktáta, který hází vinylové desky nápoj lásky socha udělá výpad vpřed zpomalení času, god mode na určitý čas DALŠÍ MECHANIKY/FEATURY: ● palivo a munice jako jeden resource ● balancování kbelíku, aby nevytékalo cenné palivo a Ojoch nevypadl ● složitější generování prostředí ● boss fight(y) ● achievementy ● easter eggy ● žebříčky ● FUN! AUDIO-VISUALS: GRAFIKA: ● vzhledově by hra měla být shodná s filmem ● kde je to možné použijeme assety přímo z filmu ● nepřátelé: ptáci, Sputnik, balónky, krysy střílející rachejtle, babky s prutem, duch Přepepře Smradinoha, padající květináče ● překážky: domy, balkóny, vodojemy, černé obláčky HUDBA: ● originální hudba v podání Jakuba Špiříka ● hudba by měla být poskládaná z vrstev, které by hrály současně a v různých situacích můžeme určité prvky hudby podle potřeby vypnout/zapnout SOUND EFFECTS: ● zvuky dělané na acapela ČASOVÝ PLÁN: 3.týden do 11.10. Prototyp 4.týden do 18.10. vytvořit nepřátele, překážky 5.týden do 25.10. -||- 6.týden do 1.11. sbírání předmětů 7.týden do 8.11. -||- 8.týden do 15.11. random generation 9.týden do 22.11. -||- 10.týden do 29.11. vytváření místností 11.týden do 6.12. -||- 12.týden do 13.12. zvuky, hudba 13.týden do 20.12. -||-