Map<String, Integer> vehicles = new HashMap<>();
vehicles.put("BMW", 2);
vehicles.put("Audi", 4);
vehicles.put("Opel", 1);
vehicles.get("BMW"); // 2
Map
Asociativní pole, mapa, slovník
Collection<E>
implementuje rozhraní Map<K,V>
Map<Long, Person>
Map
Následující mapa ukládá značky aut (klíče) a počty kusů (hodnoty):
Map<String, Integer> vehicles = new HashMap<>();
vehicles.put("BMW", 2);
vehicles.put("Audi", 4);
vehicles.put("Opel", 1);
vehicles.get("BMW"); // 2
Map
Iint size()
— velikost mapyvoid clear()
— vyprázdní mapuboolean isEmpty()
— true
, když je mapa prázdnáboolean containsKey(Object key)
— dotaz na přítomnost klíčeboolean containsValue(Object value)
— dotaz na přítomnost hodnotyV remove(Object key)
— odstraní klíč, vrací hodnotu (nebo null
)V replace(K key, V value)
— nahradí existující klíč hodnotou
K = objektový typ klíče (key) V = objektový typ hodnoty (value) |
Map
II
V put(K key, V value)
null
V putIfAbsent(K key, V value)
V get(Object key)
null
V getOrDefault(Object key, V defaultValue)
Map
III
Set<K> keySet()
Collection<V> values()
Set<Map.Entry<K,V>> entrySet()
Map.Entry
pro iteraci kolekcegetKey(), getValue()
Pro vkládání mapy do mapy existuje putAll .
|
Map<Integer, String> map = Map.ofEntries(
entry(1, "a"),
entry(2, "b")
);
for (Map.Entry<Integer, String> entry : map.entrySet()) {
System.out.println("key: " + entry.getKey());
System.out.println("value: " + entry.getValue());
}
HashMap
HashMap
je implementována pomocí hašovací tabulkySložitost základních operací
hashCode
) na ukládáných objektech
Kolekce HashSet je implementována pomocí HashMap — klíč je prvek, hodnota je "dummy object".
|
/