Krizový plán:
Hypotézy - Z informací se formulují hypotézy, které se potvrzují nebo vyvracejí dalšími informacemi.
Prioritizace - Jak se scházejí informace, některé jsou důležitější než jiné.
Synchronizace - Je třeba se ujistit, že všichni zúčastnění chápou co se děje a co je jejich úkol.
Komunikační prostředky jsou důležité, ale taky by měl někdo moderovat a ujistit se například, že informace proudí mezi týmy, mezi časovými zónami/službami, přes víkend apod. - Handover
Dokumentace - Poznatky je třeba uchovávat, protože lidská paměť je nespolehlivá.
Vhodné je mít jednoho člověka, který příchozí data normalizuje.
Udržovat i metadata - Nejen informace samotná, ale i kdo s ní přišel a kde ji vzal.
Komunikace s veřejností/zákazníkem - Někdo by měl být vybraný, kdo bude fungovat jako styčná osoba mezi techniky a zbytkem světa.
Tato osoba musí vědět co se děje, ale zároveň chránit techniky před tlakem zvenku.
Reporting - Nadřízení, akcionáři, kolegové, všichni se budou ptát na průběh a výsledky. Je dobré mít toto připravené, ideálně vyhrazeného člověka nebo automatizované.
Šablony jsou fajn, generované reporty jsou fajn, prezentace jsou taky fajn. Cokoliv aspoň trochu vizuálního.
Je dobré mít v tom pravidelnost, aby s tím lidé podvědomě počítali
“Žebříček velení” - Zodpovědnosti musí být striktně rozdělené, aby nedocházelo k nedorozuměním.
Incident commander, action item owner
Komunikační prostředky - Lidé ve skupině nějak komunikují a musí to být ustáleno. Ne aby jeden používal Skype, další Slack, další Telegram a všichni preferovali to svoje. Měl by být uchovaný log a ideálně i verzování, pokud se obsah dá přepisovat. Záznamy by měly být snadno dostupné všem, kteří je potřebují znát.
Sdílený board, sdílený chat, war room, pravidelné touchpoint porady atd.
Udržovat klid. Všichni jsou ve stresu a to nepomáhá.
Akční plán - Jak se celý incident rozbíhá, je třeba formulovat akce a osoby za ně zodpovědné.
Spolupráce - Je fajn si udělat “stakeholder list” (seznam zainteresovaných osob) a urdžovat si jejich aktuální kontakt, roli v incidentu atd. V seznamu by měli být i lidé, kteří mohou pomoci (např. Management, service desk, zástupci dalších týmů, specialisté na místě apod.)
Není nic horšího, než potřebovat s někým mluvit a zjistit, že číslo na něj se někde ztratilo.
Myslet na lidi - Každý se potřebuje čas od času vyspat nebo odreagovat. Unavení a stresovaní pracovníci ztrácí výkon a začnou dělat chyby.
Lessons learned - Na závěr si vyhodnotit co se udělalo dobře, špatně, nebo vůbec.