Příprava na 12. cvičení Na dvanáctém cvičení budeme probírat Vulkán a vyzkoušíme některé z nej-novějších přístupů, které se používají pro kreslení scén. Pro hladký průběh cvičení si zopakujte a připravte: • Ve cvičení se bude pracovat výhradně s CH—h kódem. Zopakujte si hlavně, jak se v C++ pracuje s uniform buffery (vytvoření, aktualizace dat) a s vertex array objekty (VAO). Projděte si projekt Cvl2 ve studijních materiálech. Zaměřte se zejména na: • Scéna obsahuje scénu s náhodnými objekty na podlaze a čtyřmi světly. Všechny objekty jsou kresleny jedním shaderem, žádný objekt nemá texturu. • Kód obsahuje spoustu kódu připravených pro cvičení. Většina z něj bude vysvětlena, nicméně si ho alespoň trochu projděte, ať se v tom lépe orientujete. • Budeme pracovat s rozšířeními OpenGL, která nemusí být všude dostupná. Kód při spuštění rozšíření kontroluje a vypisuje, jestli jsou dostupná nebo ne. Na počítačích v učebně B311 jsou všechna dostupná. Pokud pracujete na vlastním notebooku a nějaké rozšíření vám chybí, zkuste aktualizovat driver grafické karty nebo pro tentokrát pracujte na strojích v učebně. 1