!!!! Stranka predmetu: https://www.fi.muni.cz/IB111 !!!! -1. Interaktivní shell == Python Console Vyskusajte si: spocitajte sin (90 stupnov) Dolezite klavesove skratky: Ctrl + : C/V - klasika - copy/paste A - vyznacit vsetko v subore Z - vratit poslednu zmenu F - find - vyhladavenie Tab / Shift + Tab - posun bloku doprava/dolava Ctrl + P - napoveda pre paramatre funkcie Ctrl + / - zakomentovanie, odkomentovanie 0. Vytvorte projekt: - vytvorte novy python File : Right Mouse Button -> New -> Python File - spocitajte sin(30) - spustite Right Mouse Button -> Run - vlozte Ukazka.py do projektu a spustite - spustite Right Mouse Button(Ukazka.py) -> Run - opravte vzhladom na PEP8 (napravo su vyznacene problemy) - vyskujte si VSETKY klavesove skratky (mozno zvolit vlastne Ctrl+Alt+S) !!!Upozornenie nevytvarajte turtle.py - korytnacka nebude fungovat!!! 1. Vyskusajte si: funkcie fd(), left(), right() objektu julie z Ukazka.py julie. vyberte zo zoznamu Info: help(julie), https://docs.python.org/3.3/library/turtle.html?highlight=turtle alebo Stack Overflow (pozor na rozdiely medzi python2 a python3), 2. Vykreslite trojuholnik - pouzite len natocenie a posun. - potom "zabalte" trojuholnik do funkcie (triangle) a zavolajte ju 3. Nadefinujte funkciu pre stvorec - pouzite cykly. 4. Vytvorte funkciu s parametrom n ktora vykresli n-uholnik. 5. Kreslite veci z cviko1-zelvi-grafika.pdf zacnite s 5 cipou hviezdou.... Praca na doma: !!! Minizadanie: IS -> Odpovedniky (+instrukcie) -> ... -> Choose file !!! Opakovanie cviko 1: prednaska 1 + dorobenie si co sa nestihlo na cviku + https://www.fi.muni.cz/IB111/sbirka/01-zelvi_grafika.html Priprava na cviko 2: + prejst si 2 prednasku (aj prva ak treba) + https://www.fi.muni.cz/IB111/sbirka/02-zakladni_struktury.html Programujte casto! NIE LEN JEDEN DEN! Priklady na precvicenie https://www.fi.muni.cz/IB111/sbirka/