PA163 VZOR PÍSEMNÉ PRÁCE I. Poznámka: Ve všech příkladech uvádějte vedle zkratek i úplné názvy. 1. Jaké znáte konzistenční algoritmy (uveďte pouze názvy)? Rozlište je dle typu konzistence. 2. Ukažte, jak vypadají propagační pravidla konzistence mezí pro omezení Xj^ = Z — Y. Ukažte postupný průběh propagací (včetně aplikace Vámi navržených propagačních pravidel) při použití konzistence mezí v následujícím příkladu. Xinl.,10, y in 2..10, X#=8-Y, X #> 2, Y #\= 3 Nastal by v příkladu nějaký rozdíl, pokud bychom místo konzistence mezí použili hranovou konzistenci ? 3. Jaký je rozdíl mezi kontrolou dopředu (forward checking) a opravdovým úplným pohledem dopředu (real full look ahead)? 4. Jaký je rozdíl mezi výběrem proměnných left afirst-fail? Demonstrujte tento rozdíl na příkladu. 5. Co to je šířka grafu a jaký je její význam? 6. Napište (nebo alespoň slovně popište) algoritmus prohledávání s tabu seznamem. Je Váš algoritmus kombinován s nějakou další metodou lokálního prohledávání? 7. Napište kód pro uvedený problém v OPL. Problém: školní rozvrh. Určete čas a místo výuky pro množinu předmětů, jestliže platí následující předpoklady: (a) rozvrh je na 5 školních dnů a každý den má 10 hodin (b) u každého předmětu je určena doba jeho trvání; výuka předmětu musí probíhat bez přerušení (tj. nesmí např. začínat jeden den večer a končit druhý den ráno) (c) v každé místnosti je nejvýše jeden předmět v danou dobu (d) každý předmět je vyučován pro konkrétní třídu (skupinu žáků), tj. pro každou třídu je zadána množina jejích předmětů; každá třída může mít vždy nejvýše jeden předmět v danou dobu Jednotlivé předměty by měly být do rozvrhu umístěny tak, aby výuka v rámci celého týdne skončila co nejdříve (např. v pátek dopoledne).