Preparation for Lesson 13 Lesson 13 is focused on Parallax occlusion mapping. For a smooth lesson, review: • Review normal mapping and displacement mapping from Lesson 9. Parallax occlusion mapping is something similar. • Solve the following mathematical problem. The solution will be implemented in shaders. You have two lines in 2D, line A and line B, each determined with two points: line A is determined by points [a;0, AO] and [a;l,Al], and line B determined by points [xO, BO] and [xl, Bl], see the figure below. Find the coordinate y of their intersection, if you know AO, Al, BO, and Bl. xO xl Go through project 13 in the study materials. Focus on: • The scene contains two textures cubes with normal mapping and some parameters that are passed from GUI to shaders. Nothing complicated. Příprava na 13. cvičení Na třináctém cvičení budeme probírat Parallax occlusion mapping. Pro hladký průběh cvičení si zopakujte a připravte: • Zopakujte si normal mapping a displacement mapping z 9. cvičení. Parallax occlusion mapping je něco podobného. 1 • Vyřešte následující matematický problém. Řešení budete implementovat do shaderů. V rovině jsou dány dvě přímky A a B, každá z nich dvěma body: přímka A body [xO, AO] a [xl, AI], přímka B body [xO,BO] a [xl,Bl], viz ilustrace. Určete souřadnici y jejich průsečíku, znáte-li pouze AO, AI, BO a Bl. line B _ X xO xl Projděte si projekt Cvl3 ve studijních materiálech. Zaměřte se zejména na: • Scéna obsahuje dvě otexturované kostky s normál mappingem a nějakými parametry, které se posílají z GUI do shaderů. Nic složitého. 2