Příprava na 2. cvičení Na druhém cvičení budeme probírat techniky pro vytváření stínů. Pro hladký průběh cvičení si zopakujte a připravte: • Zopakujte si Phongův osvětlovací model, budeme ho upravovat a přidávat do něj stíny. • Zopakujte si souřadnicové systémy, budeme kreslit z pozice světla a transformovat do tohoto souřadnicového systému objekty při kreslení z běžné kamery. • Zopakujte si framebuffery, budeme kreslit scénu do textury. Projděte si projekt Cv2 ve studijních materiálech. Zaměřte se zejména na: • Pro kreslení z pozice světla jsou zde připravené proměnné LightCame-raProjection (projekční matice), LightCameraView (pohledová matice) a LightCameraData_ubo (UBO s daty pro OpenGL). • Budeme kreslit celou scénu vícekrát, všimněte si, že kreslení je rozdělené do funkcí render_scene_once (kreslí jen objekty ve scéně) a render_scene (kreslí jeden celý snímek). 1