PA163 Programování s omezujícími podmínkami

Problém splňování podmínek. Příklady a modelování. Složitost CSP.

Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/auth/el/fi/podzim2020/PA163/um/prvni.PDF
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/auth/el/fi/podzim2020/PA163/um/prvni.pdf
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/fi/podzim2020/PA163/um/vi/prvni-2018.mp4

Dotazy k přednášce

  1. Co to je omezení (omezující podmínka/podmínka)? Uveďte příklad omezení se třemi proměnnými.
  2. Co to je problém splňování omezujících podmínek (CSP)? Uveďte CSP se čtyřmi proměnnými a třemi omezeními.
  3. Čím se liší řešení CSP a úplné ohodnocení proměnných?
  4. Jaké typy obecných metod se používají k řešení problémů s omezujícími podmínkami? K těmto obecným metodám uveďte konkrétní příklady.
  5. Čím se liší klasický backtracking od prohledávání, které se používá pro řešení problémů s omezujícími podmínkami?
  6. Jaké doménové proměnné a omezující podmínky byste použili pro řešení problému přiřazení různých cifer písmenům tak, aby platilo SEVEN + SEVEN + SIX = TWENTY ?
  7. Jak se liší problém splňování podmínek od optimalizačního problému s podmínkami?
  8. Popište doménové proměnné a omezující podmínky, které byste použili pro řešení následujícího problému. Máme n úkolů a m agentů (n<m). Agent a dokáže zpracovat úkol u s kvalitou k[a,u]. Vyberte m různých agentů, kdy každý zpracuje jeden z úkolů tak, aby byla celková kvalita zpracování co nejvyšší.
  9. Popište doménové proměnné a omezující podmínky, které byste použili pro řešení následujícího problému. Máme 6 učitelů a každý z nich vyučuje jeden předmět.  Všechny předmětyjsou vyučovány ve stejné místnosti, tj. jejich výuka se nesmí překrývat. Každý z předmětů je vyučován jednu hodinu. Učitelé jsou po řadě k dispozici v časech 8-10, 9-11, 10-12, 8-9, 11-14, 12-14. Cílem je určit čas výuky každého předmětu.
  10. Jak by mohla vypadat propagace (odstraňování nekonzistentních hodnot) v předchozím příkladu? Naleznete po propagaci rovnou řešení problému? Nebo budete potřebovat ještě prohledávání?
  11. Jaká je složitost řešení problému s omezujícími podmínkami nad konečnými doménami?
  12. Uveďte příklad úplného algoritmu a neúplného algoritmu, který byste mohli použít při řešení problému s omezujícími podmínkami.