INTERAKTIVNÍ ČASOPIS LAYOUT HIERARCHIE To nejdůležitější je nejvýraznější (např.: největší, nejbarevnější, nejtučnější) a zároveň dostatečně oddělené od ostatního a na výsostném místě (tradičně vlevo nahoře). KONTRAST Jedná se o vzájemné postavení dostatečně odlišných prvků stejné důležitosti. Kontrast podporuje napětí, je to dymamický způsob vyvážení jednotlivých prvků. SYMETRIE Pravidelné rozmístění prvků kolem středu nebo některé osy. Naopak vyvažuje prostor staticky, má své místo v návrhu, ale doporučuje se jí šetřit, nebo ji narušovat. MŘÍŽKA Rozmístění prvků na základě pravidelného horizontálního a vertikálního zarovnání. Je nejčastějším kompozičním principem při designu časopisů. Jedná se též o statické vyvážení prostoru, lze z ní v návrhu vycházet, ale je radno se jí neřídit striktně. RYTMUS Jedná se o pravidelně se opakující rozmístění podobných prvků. Vyvažuje prostor méně staticky, ale platí pro něj to co pro mřížku, lze z něj v návrhu vycházet, ale je dobré s ním pracovat volně. OPTICKÉ VYVÁŽENÍ Variabilní způsob rozmístění prvků na základě vlastního úsudku a citu. Vycházet může z kteréhokoliv z dalších principů výstavby kompozice. Je to princip výrazně dynamický a žádoucí. PRÁZDNÝ PROSTOR Prázdný prostor patří mezi významné kompoziční grafické prvky. Jak dostatečná velikost okrajů a mezer, tak větší prázdné plochy pomáhají k dobré čitelnosti, orientaci ve stránce a pozitivnímu dojmu. JEDNOTNÝ VIZUÁLNÍ STYL Na základě jednotného vizuálního stylu můžeme časopis identifikovat, odlišit ho od ostatních a zajistit mu jedinečnost. Zajišťuje jednotný vzhled celého časopisu i v rámci nesourodého obsahu a charakteru jednotlivých rubrik. Hlavním prvky vizuálního stylu časopisu jsou barvy, písma, případně další grafické prvky a v neposlední řadě jeho název, reprezentovaný logotypem. Na ně navazuje styl obrazů, fotografií a typografie. Všechny prvky vizuálního stylu be se měly symbolicky vztahovat k tématu a zaměření časopisu. BAREVNOST Je zvolena paleta základních a doplňkových barev. Základní barvy se objevují například v logotypu, stylech nadpisů, nebo výrazných grafických prvcích; doplňkové pak většinou pomáhají členit plochu na pozadí. Barvy by kromě sjednocení vizuálního stylu měly pomáhat ve snadné orientaci v časopisu i na stránce. Paleta nemusí být bohatá, důležité je, aby se barvy vzájemně doplňovaly. PÍSMA Jsou zvolena písma pro jednotlivé odstavcové styly. Je definované písmo pro logotyp, nadpisy, podnadpisy, perex, citaci, běžný text, popisky obrázků, pagiaci, případně pro názvy rubrik, texty v záhlaví/zápatí, atp. V případě volby více fontů se doporučují maximálně tři, nejlépe však dva (s využitím více řezů pro vyznačovací varianty). Fonty by se měly od sebe výrazně lišit a vzájemně se doplňovat (serifový-bezserifový, tučný-tenký...). GRAFICKÉ PRVKY Jsou to objekty, které opět především sjednocují a člení layout, ale také mohou být autonomní součástí vizuálního stylu – něčím na způsob abstraktních ilustrací vhodně doplňujících celkovou grafiku. http://www.magazinedesigning.com/ INTERAKTIVNÍ PRVKY POSTUP Nastavení: Interaktivní pro PDF Velikost stránky: 3:4 Hotový návrh na výšku je potom potřeba ještě upravit i na šířku (4:3) funkce Alternativní rozvržení v paletce Stránky Export: Adobe PDF (interaktivní) Alternativně vytvoření aplikace pomocí Folio Builder NÁSTROJE Nabídka: Okna – Interaktivní Animace Časování Hypervazby Médium Přechody stránek Stavy objektu Tekuté rozvržení Tlačítka a formuláře Záložky TOŽ TAK