Vladimír Horský, Matěj Ružôň Starcraft II and Starcraft II: Heart of the Swarm logos are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, inc., in the U.S. and/or other countries. eSports, progaming, etc.  Electronic sports (eSports)  Organizované profesionální hraní videoher  Od roku 1972, od roku 2000 profesionalizce (-> progaming)  Dnes turnaje po celém světě, stovky tisíc diváků  Starcraft II  RTS (real-time strategy)  Profesionálně hráno ve formátu 1 proti 1  Stovky aktivních hráčů  Roční výdělky až v desítkách tisíc $ + plat profesionálního hráče  http://eu.battle.net/sc2/en/ The KeSPA logo is a Copyright of the Korea e-Sports Association. Starcraft II: Heart of the Swarm logo is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment, inc., in the U.S. and/or other countries. Zdroje dat  Liquipedia (primární zdroj)  http://wiki.teamliquid.net/starcraft2  Fanoušky udržovaná wiki s mnoha informacemi o týmech, hráčích a turnajích  Nutnost složitého parsování dat  Aligulac (sekundární zdroj)  http://aligulac.com/  Databáze statistických údajů progamingové scény hry Starcraft II  Data lze získat jako PostgreSQL dump  -> nutnost rozjet „domácí“ SQL server a zformulovat vhodné dotazy Co chceme vizualizovat?  Data o SCII scéně ve světě  Kde se koná nejvíce (nejlépe placených) turnajů?  Z jakých zemí pochází nejlepší hráči (Jižní Korea) a nejúspěšnější týmy?  Časová osa konání turnajů, vzniků týmů, přestupů mezi týmy, případně dalších milníků v kariérách hráčů  Kteří sponzoři mají nejúspěšnější hráče?  Je hra vybalancovaná? Mají všechny 3 hratelné rasy stejnou šanci na výhru? Příklad