Projekt ukončení předmětu PV043 Obecná charakteristika Úkolem studenta je pro dvě níže uvedené oblasti průmyslové a stavební výroby navrhnout řešení pokrytí dané oblasti informačním systémem v rozsahu: 1. Návrh datového modelu 2. Schématický návrh obrazovek systému dle upřesnění u jednotlivého problému 3. Návrh prezentace navrženého řešení pro potencionálního zákazníka specifikovaného u daného řešení. V případě dotazů je možná individuální konzultace e-mailem s možnou následnou konzultací v Teams, pokud nebude stačit e-mailová odpověď. Odevzdání zpracovaného projektu proběhne elektronicky s případnými možnými doplňujícími dotazy u mé strany. Oblast 1 Navrhněte část informačního systému pro řízení průmyslové výroby, která pokryje základní evidenci kusovníků. V rámci kusovníku je definovaná struktura dílců a materiálů, ze kterých se skládá jednotlivý výrobek. Konkrétní obsah kusovníků se může měnit v čase. Materiály a vyráběné položky (dílce, výrobky) jsou evidovány nezávisle v samostatných entitách. Navrhněte datový model a popište jej slovně. Navrhněte schématický tvar obrazovek pro: 1. Zadávání údajů do kusovníku 2. Zobrazení kusovníku jednoho výrobku 3. Zobrazení přehledu kusovníků v systému Připravte prezentaci navrženého řešení pro zákazníka v oblasti výroby nábytku. Příklad jeho výrobku je: Židle mořená dub – kusovník výroby: Židle mořená dub Židle surová + Mořidlo + Balící materiál Nohy + Sedák + Opěrák + Spojovací materiál + Lepidlo + Tmel Dřevěné hranoly + Dřevěná spárovka + Tmel Oblast 2 Navrhněte část informačního systému pro řízení stavební výroby, které pokryje vykazování provedených stavebních prací ve vazbě na rozpočty stavební zakázky. Rozpočty jsou evidovány v tabulkách ROZPOCET (obsahuje pouze atributy číslo rozpočtu, číslo zakázky) a POLOŽKY_ROZPOČTU (obsahuje pouze atributy číslo rozpočtu, id položky stavební práce, název položky stavebních prací, MJ, počet MJ, cena za MJ). Vykazování probíhá v definovaných obdobích (pro různé zakázky mohou být různá období). V období lze pro jednotlivé položky rozpočtu vykázat počet provedených MJ. Na konci období je potřeba dle vykázaných položek spočítat cenu vykázaných prací za období. Navrhněte datový model a popište jej slovně. Navrhněte tvar výstupní sestavy soupisu provedených prací pro jednu zakázku za období (aktuální období), v detailu jednotlivých položek, která bude obsahovat informace: · Počet MJ dle rozpočtu · Cena za MJ a celkem dle rozpočtu · Vykázáno v předchozích obdobích o Počet MJ o Cena celkem · Vykázáno v aktuálním období o Počet MJ o Cena celkem · Zbývá vykázat o Počet MJ o Cena celkem Připravte prezentaci navrženého řešení pro zákazníka v oblasti výstavby rodinných domků. Má obvykle kolem 20 aktivních zakázek (na kterých se pracuje). Obvyklý rozpočet má cca 1000 až 3000 položek. Délka stavby je od 6 do 18 měsíců a obvyklé fakturační období pro vykazování práce je jeden měsíc, výjimečně kvartál (čtvrtletí).