Co je motion design? Umění přivést grafický design k životu. Umění oživit fotku, ilustraci i video. Základ je je práce s pohybem, jeho dynamikou a rytmem. Pochopení současných možností videa a postprodukce. Motion Design je podmnožinou grafický design v tom, že používá grafický design zásady film nebo video kontextu (nebo jiné časově se vyvíjející vizuální médium), pomocí animace nebo filmovým techniky. Mezi příklady patří typografie a grafiky vidíte jako tituly pro film, nebo otevření sekvence pro televizi, nebo spinning, on-line animace, tří-rozměrné logo pro televizní kanál. Asi 12 minut v každé hodině vysílání televize je dílem návrháře filmové grafiky, ale to je známé jako neviditelná umění Máte-li sledovat televizi, nebo hodně vidět mnoho filmů, jistě jste si všimli, že grafiky, typografie a vizuální efekty v tomto médiu jsou mnohem složitější a propracovanější. https://www.voutube.com/watch?v=Y3GPBtV8AVo https://www.voutube.com/watch?v=MydoNCBGIS8 https://wwwxeskatelevizexz/ivysilani/1110217273-mistri-ceskeho-animovaneho- filmu/203382524320016 https://wwwxeskatelevizexz/tv-program/hledani/?filtr[nadtitull=Animace%20na%20D Historie vzniku pohyblivého obrazu Co předcházelo vzniku pohyblivého obrazu? Fascinace! Od nejranějších časů lidé usilovali o zobrazení nejen světa, ale světa v pohybu. K předchůdcům kresleného filmu můžeme řadit už neznámé pravěké umělce, kteří vyzdobili nástěnnými malbami se zvířecími motivy například jeskyni Altamiru ve Španělsku. Stejně můžeme nahlížet i na historické umělecké předměty, např. vázy z Egypta a dalších koutů světa, které jsou zkrášleny ornamenty a výjevy ze života tehdejších lidí a zvířat. Lidstvo se snažilo zachytit pohyb v různých fázích již od nepaměti. http://www.lascaux.culture.fr/?lng=en#/fr/OO.xml https://www.youtube.com/watch?v=x8exsw6yKXw#t=68 V Asii se pohyblivé obrázky promítají již nejméně tisíc let. Nejstarší doklady stínohry, při níž byli na plátno "vykouzleni" bohové a hrdinové, bájná zvířata i démoni, pocházejí z Číny. Dvourozměrné figurky z vydělané zvířecí kůže byly umělecky vybarveny a byly tak tenké, že je bylo možno prozářit světlem olejové lampy. Jejich barevné stíny se pak pohybovaly po plátně. Především v Indonésii je stínohra Wayang kulit oblíbená dodnes. https://www.voutube.com/watch?v=YVN-Df2Hatc Optické hračky Existují tisíce let. Principy, na kterých pracovaly, byly později využity ve filmu. V r. 1640 vynález laterny magiky Athanasia Kirchera, Laterna magika promítala animovanou kresbu na zeď. Zobrazovala jednoduché fáze člověka s otevřenými a zavřenými ústy a myši, která se mu v ústech rýpala. V r. 1832 bylo vynalezeno optické zařízení Fantaskop, pohledem do výřezu nepohyblivého kotouče na otáčející se protější kotouč vzniká iluze pohybu. V r. 1824 Thaumatrop, objev doznívání zrakového vjemu Iluzi pohybu doznívání zrakového vjemu poprvé popsal britský lékař Peter Roger. Optické hračky V r. 1834 - Zoetrop, představoval dutý rotační válec (či válec s klikou) se sekvenčními fotografiemi, kresbami nebo ilustracemi na vnitřní straně pravidelně rozmístěnými do úzkých drážek, kterými divák pozoroval "pohybující" se kresby. V r. 1868- Kineograf, bloček s nakreslenými fázemi, pro rychlé prolistování