Motion graphic design je vlastně odnoží animace a grafického designu. Od animace jej odlišuje majoritní užití typografie, klasických grafických elementů a také do jisté míry abstraktnost. Nějaká pohyblivá grafika zde existuje už od počátků filmu, nicméně k opravdovému termínu motion graphic design přicházíme až v poslední dekádě. K rozmachu, a v určité míře i vzniku pohyblivé grafiky přispěla éra grafického softwaru, jenž je shodný se softwarem, který užívají animátoři. V současné době je nejužívanějším softwarem pro After Effect, který jako všechny aplikace od Adobe užívá jednotný interface, mezi dokumenty existuje silná kompatibilita. Není tedy divu, že grafický designer zběhlý v softwaru jako Photoshop, Illustrator nebo InDesign si snadno osvojí Flash, After Effects nebo Premieru. Notabene v době, kdy mnoho domácích kameramanů ovládá stříhací programy, právě jako Premiera nebo Final Cut. Předchůdce motion graphic designu můžeme vysledovat už třeba v experimentální grafice ve dvacátých letech. Tvůrci jako Emil Cohl, Man Ray, později Oskar Fishinger nebo Len Ley předjímali příchod grafického filmu. Dalším krokem k motion graphic designu je tvorba grafika Saula Base, který je významným předchůdcem právě tohoto odvětví. Prvním, kdo použil pojem motion graphic byl John Whitney v roce 1960, když založil svou firmu Motion Graphics Inc. Už po druhé světové válce sestrojil analogový počítač spirograf, který mu pomohl vytvářet animovanou grafiku. Tu pak kombinoval s hudbou a vytvářel experimentální filmy, které navazovaly na německé abstraktní animátory. Vytvořil digitální triky pro film Westworld, což bylo vůbec první užití počítačových triků ve filmu. Za faktického otce motion graphic designu je obecně považován grafický designer Saull Bass. Termín „Motion Graphic“ byl rozšířen především díky knize "Creating Motion Graphics" od Trishe a Chrise Meyerových. Tato kniha je ovšem zaměřena spíše „tutoriálově“, než teoreticky. Věnuje se tématu využití software Adobe s příklady a návody. Jde o o video výstupy, ale nejde o filmových střih nebo 3D grafiku.