Pravidla hry Cíl hry Hráči jsou rozděleny na dva týmy. Dva hrdinové se snaží dostat do hradu. Pán hradu se jim v tom naopak snaží zabránit. K tomu může stavět zdi a útočit na ně se třemi nestvůrami. Obě strany navíc můžou ještě používat různá kouzla. Herní plán Herní plán je složen z šestiúhelníkových políček. Nestvůry začínají ve třech rozích na jedné straně plánu, zatímco hrdinové začínají uprostřed dvou stran na druhé straně plánu. Ještě před začátkem samotné hry rozestaví pán hradu pasti, poklady, klíče a události. Rozestavění by mělo probíhat tajně, aby hrdinové nevěděli, kde se co nachází. Pán hradu se navíc musí řídit následujícími pravidly: ● dva předměty stejného typu musí být minimálně ve vzdálenosti 3 ● dva předměty různého typu musí být minimálně ve vzdálenosti 2 Vzdáleností se rozumí nejmenší počet kroků, které by figurka musela udělat z jednoho pole na druhé. Navíc pán hradu umístí políčko hradu. To se nepočítá jako předmět a může být tudíž umístěno na libovolné prázdné políčko. Hrdinové se mohou po herním plánu pohybovat pouze po cestách. Ty postupně pokládají, jak herní plán objevují. Nestvůry se však mohou pohybovat libovolně a cesty stavět nemusí. Průběh hry Na začátku hry si pán jeskyně lízne čtyři karty a každý z hrdinů dvě karty. Hru začíná jeden z hrdinů. Během svého tahu má k dispozici dva akční body. Každý akční bod může využít k jedné z následujících akcí: ● přesun na sousední neprozkoumané pole, odkrytí případného předmětu na tomto poli a položení nové cesty na toto pole ● až dva kroky po cestách na již prozkoumaných polích ● otočení cesty na prozkoumaném poli ve vzdálenosti nejvýše 1 Při vstupu na políčko s předmětem se stane následující: ● truhla (5x) – hrdina si lízne dvě karty ● past (5x) – otočí se karta pasti, provede se její efekt a pán jeskyně si lízne kartu ● událost (4x) – otočí se karta události a provede se její efekt ● klíč (2x) – hrdinové získají jeden z klíčů k odemčení hradu Hráč může vstoupit i na políčko s hradem. Z toho vede cesta jakýmkoliv směrem. Následuje tah druhého hrdiny, který probíhá stejným způsobem. Nakonec hraje pán hradu. Ten může využít jeden akční bod pro každou nestvůru. Jedinou možností, jak mohou nestvůry utratit akční body, je pohyb. Za jeden akční bod může nestvůra učinit až 2 kroky. Při tomto pohybu se nepokládají cesty. Nestvůra se může vždy pohybovat libovolným směrem, nehledě na cesty. Pán hradu navíc může umístit až jednu zeď a zablokovat tak hrdinům přímou cestu mezi dvěma políčky. Zdi však nemohou být dvě vedle sebe. Celkově má pán hradu k dispozici 10 zdí, které může během hry umístit. Souboj Jakýkoliv hráč se může rozhodnout zaútočit na jiného hráče, pokud jsou jejich figurky ve vzdálenosti 1. Tato akce nestojí žádné akční body. Souboj probíhá následovně: 1. útočící hráč může zahrát zaklínadla 2. bránící hráč může zahrát zaklínadla 3. oba hráč zároveň hodí kostkami podle síly jejich postav 4. postavy obou hráčů přijmou zároveň poškození podle útoku soupeře 5. postavy, které mají 0 nebo méně životů, umřou Pokud umře hrdina, přesune se na jeden ze dvou startovních pozic, obnoví si životy na maximum, odhodí všechny karty v ruce, dobere si jednu novou kartu do ruky a počítadlo kol se zvýší o 3. Pokud umře nestvůra, je její figurka a karta vyřazena ze hry. Kouzla Vyložení nějaké karty kouzla a provedení jejího efektu rovněž nestojí žádný akční bod. Kouzla se dělí na dva typy, podle možností zahrání: ● zaklínadla jde zahrát pouze během svého tahu (mimo souboj) a v první nebo druhé fázi souboje ● instantní kouzla jde zahrát kdykoliv (i v reakci na jiné kouzlo nebo mezi dvěma fázemi souboje) Konec hry Konec hry může zapříčinit jedna ze dvou situací. Pokud skončí dvacáté kolo, hra končí a vítězem se stává pán hradu. Pokud hrdinové vlastní oba klíče a jeden z hrdinů stojí na políčku hradu, hra končí a vítězem se stávají hrdinové. Nezáleží přitom, který z hrdinů jednotlivé klíče získal. Kromě vytištěných propriet je potřeba navíc: ● 5 různobarevných figurek (2 pro hrdiny, 3 pro nestvůry) ● alespoň 3 kostky od každé velikosti (D4, D6, D10, D12, D20) pro souboje a počítání životů ● 10 žetonů pro zdi (například krátké dřevěné tyčinky) ● 2 žetony pro značení políček s klíči (například žluté kostičky)