Úvod do digitálního zpracování obrazu

01 ImageJ a reprezentace digitálního obrazu

Cílem prvního cvičení je seznámit se s nástrojem ImageJ a zkusit si do něj začlenit jednoduché zásuvné moduly zaměřené zejména na reprezentaci digitálních obrazů a jejich indexaci.

Materiály na cvičení:
Odevzdávárna pro běžné odevzdání: Cvičení 01
Odevzdávárna pro opravné odevzdání: Oprava 01
Soubory k odevzdání: My_FlipX.java, My_FlipY.java, My_FlipXY.java

Užitečné metody: getWidth(), getHeight(), getPixelCount(), get(), set(), getPixel(), putPixel()

Typické chyby:
  • Implementace My_FlipXY() na dva průchody obrazovou doménou
Typické neobratnosti:
  • Procházení obrazu po sloupcích (tj. vnější cyklus přes x a vnitřní cyklus přes y) místo po řádcích
  • Zbytečná indexace pomocí souřadnic místo lineární indexace
  • Volání neefektivních metod getPixel() a putPixel() místo get() a set()
  • Zjištění počtu pixelů v obrazu jako součin výšky a šířky obrazu místo volání metody getPixelCount()
  • Opakovaně používané výrazy nejsou ukládány do pomocných proměnných
  • Pomocné proměnné jsou zbytečně používány pro výrazy, které se použijí pouze jednou