Úvod do digitálního zpracování obrazu
01 ImageJ a reprezentace digitálního obrazu
Cílem prvního cvičení je seznámit se s nástrojem ImageJ a zkusit si do něj začlenit jednoduché zásuvné moduly zaměřené zejména na reprezentaci digitálních obrazů a jejich indexaci.
Materiály na cvičení: 01.zip
Odevzdávárna pro běžné odevzdání: Cvičení 01
Odevzdávárna pro opravné odevzdání: Oprava 01
Soubory k odevzdání: My_FlipX.java, My_FlipY.java, My_FlipXY.java
Užitečné metody: getWidth(), getHeight(), getPixelCount(), get(), set(), getPixel(), putPixel()
Typické chyby:
Materiály na cvičení: 01.zip
Odevzdávárna pro běžné odevzdání: Cvičení 01
Odevzdávárna pro opravné odevzdání: Oprava 01
Soubory k odevzdání: My_FlipX.java, My_FlipY.java, My_FlipXY.java
Užitečné metody: getWidth(), getHeight(), getPixelCount(), get(), set(), getPixel(), putPixel()
Typické chyby:
- Implementace
My_FlipXY()
na dva průchody obrazovou doménou
- Procházení obrazu po sloupcích (tj. vnější cyklus přes
x
a vnitřní cyklus přesy
) místo po řádcích - Zbytečná indexace pomocí souřadnic místo lineární indexace
- Volání neefektivních metod
getPixel()
aputPixel()
místoget()
aset()
- Zjištění počtu pixelů v obrazu jako součin výšky a šířky obrazu místo volání metody
getPixelCount()
- Opakovaně používané výrazy nejsou ukládány do pomocných proměnných
- Pomocné proměnné jsou zbytečně používány pro výrazy, které se použijí pouze jednou