Teaching Lab

Sylabus Teaching Labu

Co se naučíme o tom, jak učit?

#1 Precedenty a normy (23. 9.)

Jak události na prvním cvičení ovlivní celý zbytek semestru? A jak toho využít?

#2 Interakce se skupinou (30. 9.)

Jak se ptát skupiny tak, abychom dostali odpověď? Jak podpořit přemýšlení studentů?

#3 Příprava a cíle hodin (7. 10.)

Jak si stanovit užitečný cíl hodiny? Co dalšího si rozmyslet a připravit před hodinou?

#4 Interakce s jednotlivci (14. 10.)

Jak pomoct zaseknutému studentovi? Na co se ptát, abychom podpořili proces učení?

#5 Motivace studentů (21. 10.)

Jsou studenti líní? A vyřeší to bonusové body a bonbóny?

#6 Den vzniku samostatného čs. státu (28. 10.)

Čas na individuální čtení o těch aspektech vyučování, které vás zajímají.

#7 Vyučovací metody a typy úloh (4. 11.)

Jak obměňovat zadání úloh, aby výuka byla pestrá a efektivní?

#8 Hodnocení a zpětná vazba (11. 11.)

Jak dát přínosnou zpětnou vazbu na řešení? Jak zajistit, aby se z ní studenti poučili?

#9 Strukturování hodiny (18. 11.)

Jak vytvořit dynamickou hodinu, ve které se studenti orientují a baví je?

#10 Vysvětlování (25. 11.)

Jak srozumitelně a poutavě vysvětlovat látku?

#11 Etická dilemata (2. 12.)

Jak se nedostat do střetu zájmů a jak jej případně řešit? Jak být férový a objektivní? 

#12 Efektivní učení (9. 12.)

Jak funguje učení v mozku? Jak pomáhat studentům učit se efektivně?

#13 Závěrečná zkouška a reflexe (16. 12.)

Kam jsme se za ten semestr posunuli? A kam se chceme posunout dál?