Sylabus Teaching Labu
Co se naučíme o tom, jak učit?
#1 Precedenty a normy (23. 9.)
Jak události na prvním cvičení ovlivní celý zbytek semestru? A jak toho využít?
#2 Interakce se skupinou (30. 9.)
Jak se ptát skupiny tak, abychom dostali odpověď? Jak podpořit přemýšlení studentů?
#3 Příprava a cíle hodin (7. 10.)
Jak si stanovit užitečný cíl hodiny? Co dalšího si rozmyslet a připravit před hodinou?
#4 Interakce s jednotlivci (14. 10.)
Jak pomoct zaseknutému studentovi? Na co se ptát, abychom podpořili proces učení?
#5 Motivace studentů (21. 10.)
Jsou studenti líní? A vyřeší to bonusové body a bonbóny?
#6 Den vzniku samostatného čs. státu (28. 10.)
Čas na individuální čtení o těch aspektech vyučování, které vás zajímají.
#7 Vyučovací metody a typy úloh (4. 11.)
Jak obměňovat zadání úloh, aby výuka byla pestrá a efektivní?
#8 Hodnocení a zpětná vazba (11. 11.)
Jak dát přínosnou zpětnou vazbu na řešení? Jak zajistit, aby se z ní studenti poučili?
#9 Strukturování hodiny (18. 11.)
Jak vytvořit dynamickou hodinu, ve které se studenti orientují a baví je?
#10 Vysvětlování (25. 11.)
Jak srozumitelně a poutavě vysvětlovat látku?
#11 Etická dilemata (2. 12.)
Jak se nedostat do střetu zájmů a jak jej případně řešit? Jak být férový a objektivní?
#12 Efektivní učení (9. 12.)
Jak funguje učení v mozku? Jak pomáhat studentům učit se efektivně?
#13 Závěrečná zkouška a reflexe (16. 12.)
Kam jsme se za ten semestr posunuli? A kam se chceme posunout dál?