Týden 6 anamorfická distorze, panorama, VR, AR, MR, hyperrealista
přednáší: doc. Mgr. art. Helena Lukášová, ArtD.
I L U Z E, A N A M O R F I C K Á D I S T O R Z E , P A N O R A M A , V R , A R , M R , H Y P E R R E A L I T A
Přednáška se věnuje tvorbě iluzivních obrazů ,které vychází z principů lineární perspektivy. Problematika vztahu skutečnosti a iluze . Anamorfická distorze - záměrná deformace obrazu, aby v určitém úhlu pohledu bylo vyobrazení proporční. Panoráma jako fenomén 19.st. - nové řešené zobrazení perspektivy. VR - virtuální realita a její specifika - pozice člověka. AR - augmentovaná - rozšířená realita a její možnosti, MR - mixed reality - smíšená realita - jako přechod k neohraničenému propojení reálného a virtuálního světa. Jean Baudrillard je autorem termínu hyperrealita - nemožnost rozeznat skutečnost a iluzi. Jeho termín Simulakrum - obraz bez předlohy.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P R E Z E N T A C E
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O B S A H P Ř E D N Á Š K Y
Isometrická perspektiva
technická kresba (William Farish),
Perspetiva a počítač
ortografické a perspektivní zobrazení, herní prostředí
Perspektivní iluze
Andrea Pozzo - mistr stropní malby. Andrea Palladio - Teatro olimpico
Deformace obrazu
Anamorfická distorze, videomapping
Videomapping
Projekce na zakřivené plochy - deformace projekce.
Panorama
Řešení obrazu, který zahrnuje široký pohled - vynález 19. st.
Iluzivní projekce - phantasmagoria, Pepper's Ghost
VR
Virtuální realita, perspektivní kontinuum, empatie, VR a umění, žurnalistice.
AR
Augmentovaná - realita
MR A HYPERREALITA
Mixed - smíšená realita. Hyperrealita jako stav člověka, který není schopný rozeznat předlohu od obrazu
Bruno Latour - problém originálu a kopie - migrující aura.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZÁ Z N A M
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D O P L Ň U J Í C Í S T U D I J N Í M A T E R I Á L Y