Registrační předměty Bc. SB100Reg / SB200Reg Mgr./Ing. SA100Reg / SA200Reg Důležité informace a harmonogram Obsah ● Pravidla stáže ● Zápis registračního předmětu ● Návrh stáže ● Zápis stážového předmětu ● Protokol o přijetí na stáž ● Kontroly na stáži ● Absence na pracovišti a změna pracovní doby ● Kontakt Pozn.: Termíny registrace/zápisu předmětů, začátku výuky, zkouškového období, apod. najdete v harmonogramu FI MU na daný semestr. Pravidla stáže ● Náplň činnosti studenta v průběhu stáže odpovídá jednotlivými vykonávanými činnostmi skladbě předmětů a profilu absolventa daného studijního programu. ● Celá stáž probíhá v jedné firmě, ideálně pod jedním garantem. ● Stáž má minimální rozsah: ○ 480 hodin pro bakalářské stáže ○ 400 hodin pro magisterské stáže ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve výukovém období semestru (viz harmonogram semestru). ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve firmě s kolegy. Home office (HO) se připouští maximálně do 50% z týdenní pracovní doby. Forma stáže, kdy student nepracuje v kolektivu (např. izolovaná kancelář jen pro jednu osobu), se z pohledu výuky považuje za HO. Týdenní pracovní dobu a přítomnost v kanceláři student vyplňujte v Protokolu o přijetí. ● Stáž nelze vykonávat formou OSVČ. ● Změny v pracovní době nahlašujte předem, maximálně 1x za semestr. Oznamte nám novou celkovou týdenní pracovní dobu (vč. HO) a konkrétní dny a časy (od-do), kdy jste přítomni na pracovišti. Změna se vztahuje vždy k počátku pracovního týdne. ● Hlášení nepřítomnosti na pracovišti (nemoc, dovolená, služební cesta, apod.) se provádí vždy předem a nejedná se o změnu pracovní doby. ● V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového Protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. ● Služební cesty se započítávají do hodin odpracovaných v kanceláři. ● Stáž můžete absolvovat také v zahraničí (např. https://is.muni.cz/go/7328rn). ● Mimobrněnské firmy podléhají vzhledem k nesnadnosti fyzické návštěvy výrazně důkladnější kontrole před schválením Návrhu, proto doporučujeme odevzdat Návrh s předstihem. ● Nedodržení termínů pro odevzdávání jednotlivých dokumentů bude mít za následek krácení odpracovaných hodin, což může vést až k neudělení zápočtu/kolokvia. ● V případě, že hrozí střet zájmů (např. rodinní příslušníci ve vedení firmy nebo na pozici garanta), nebude stáž schválena. ● Stáž může začít nejdříve 1. 7. pro podzimní semestr a 1. 1. pro jarní semestr. ● Stáž musí být dokončena nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. Zápis registračního předmětu ● Registrační předmět SB100Reg / SB200Reg / SA100Reg / SA200Reg si zapište jeden semestr před tím semestrem, ve kterém chcete absolvovat stáž. ○ Příklad: Stáž chcete absolvovat v podzimním semestru. Registrační předmět si tedy zapíšete v předcházejícím jarním semestru. Návrh stáže Návrh stáže odevzdejte nejpozději 14 dnů před zamýšleným nástupem, a to do složky Návrhy stáže v Odevzdávárně registračního předmětu. ● Vzor návrhu stáže naleznete ve studijních materiálech registračních předmětů. ● Termín stáže v návrhu: ○ závazný začátek stáže nejdříve 1. 1. v jarním semestru a 1. 7. v podzimním semestru. ○ předpokládané ukončení stáže nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. ● Náplň práce vyplňte opravdu pečlivě – musíme si být jistí, že je firma/náplň práce přijatelná. Popište vaši pracovní pozici, tým (organizace týmu, počet zaměstnanců, apod.), projekty, aplikace, technologie, apod. ● Zpětnou vazbu od nás dostanete do poznámkového bloku registračního předmětu – zapněte si notifikace! ● Zápočet za registrační předmět vám bude udělen ve zkouškovém období a to pouze pokud máte schválený návrh stáže. Zápis stážového předmětu ● V období zápisu předmětů si zažádejte o udělení souhlasu/výjimky se zápisem stážového předmětu SB100 / SB200 / SA100 / SA200. ● Jestliže máte schválen návrh stáže, bude vám zápis udělen. Protokol o přijetí na stáž Odevzdejte nejpozději 14 dnů po nástupu na stáž do složky Protokoly o přijetí v Odevzdávárně ve studijních materiálech registračního předmětu. ● Vzor protokolu naleznete ve studijních materiálech registračního předmětu. ● Závazné parametry stáže: ○ Celková týdenní pracovní doba, tzn. celkový počet hodin týdně v kanceláři a na HO. ○ Pevná pracovní doba v kanceláři (dny v týdnu + časy od-do, min. 50% z týdenní pracovní doby) a přesná adresa, kde budete spolehlivě k zastižení. Pracovní doba lze měnit pouze 1x za semestr. ○ Uveďte přesné informace – neuznáváme výrazy jako “cca”, ”obvykle”, ”plus mínus”, ”20 až 30 hodin”, apod. ● Informace o garantovi: ○ alespoň 3 roky praxe v technickém oboru počítáno od státnic. ○ VŠ vzdělání a titul (min. Bc. u předmětů SB / min. Mgr. u předmětů SA). ○ Kontaktní informace (minimálně e-mailová adresa). ● Protokol vlastnoručně či elektronicky podepište vy i zaměstnanec za organizaci. ● Originál Protokolu archivuje student pro případnou kontrolu (po dobu celého semestru). ● V případě, že Protokol není v pořádku, budete kontaktováni. ● Pro účely kontroly na stáži uveďte své telefonní číslo. ● V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového Protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. Případná delší časová prodleva se nepočítá do odpracovaných hodin. Kontroly na stáži ● Škola si vyhrazuje právo provést kontrolu studenta, a to buď přímo na adrese pracoviště nebo online formou. ● V případě kontroly na pracovišti i kontroly online budete kontaktováni na telefonní číslo, které pro tyto účely uvedete v Protokolu o přijetí. Pokud se nedovoláme na první pokus, během 5-10 minut zavoláme znovu. Pokud bude neúspěšný i druhý pokus, zašleme SMS s oznámením, že kontrola proběhla neúspěšně. ● Postihy za neúspěšnou kontrolu: ○ neúspěšná kontrola před zápisem předmětu (dle harmonogramu semestru) – nebude vám udělen zápis do předmětu. ○ 1. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 40 odpracovaných hodin. ○ 2. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 80 odpracovaných hodin (celkem již tedy 120 hodin). ○ 3. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 120 odpracovaných hodin (celkem již 240 hodin). Pozn.: Hodiny se odečítají z doby přítomnosti v kanceláři. Absence na pracovišti a změna pracovní doby ● Absence na pracovišti – hlásíte předem, nejpozději v den absence před začátkem pracovní doby. Do odevzdávárny vložíte jednoduchý textový soubor s oznámením. Uveďte datum absence a důvod, proč nejste v kanceláři (HO/teambuilding/pracovní cesta – tedy pracuji a nebo dovolená/neschopenka – tedy nepracuji). ● Trvalá změna v pracovní době – povolena 1x za stáž, nahlásíte vložením jednoduchého textového souboru. Uvedete nový počet hodin týdně, dny a časy, kdy budete na pracovišti k zastižení a od kdy změna platí. Kontakt ● Poznámkový blok – zpětná vazba od vyučujícího – zapněte si notifikace! ● Kontakt na koordinátorku: ○ koordinace.stazi@fi.muni.cz ○ úřední hodiny v semestru: čtvrtky 13:00 – 15:00, kancelář A207 Pozn. Další kroky naleznete v souboru “Důležité informace a harmonogram” ve studijních materiálech navazujícího stážového předmětu SB100 / SB200 / SA100 / SA200.