Checklist Fáze 1: Příprava ......................................................................................................................................2 1a) Založení popisu odpovědníku .......................................................................................................2 1b) Průvodka ......................................................................................................................................3 Fáze 2: Skenování ...................................................................................................................................4 2a) Dostání písemek do ISu ................................................................................................................4 2b) Úschovna – lze přeskočit, jen informativní...................................................................................4 Fáze 3: Získání výsledků..........................................................................................................................5 3a) Rozpoznání obsahu složky ...........................................................................................................5 3b) Vyhodnocení ................................................................................................................................7 Situace ideální: ...............................................................................................................................9 Situace, kdy kontrola vrátí chybné a/nebo problematické záznamy .............................................11 SOS volejte na můj pracovní mobil: 778 701 590 nebo teamsy nebo napište na etech@fi.muni.cz Fáze 1: Příprava 1a) Založení popisu odpovědníku Záznamník učitele -> sekce Odpovědníky a kvízy -> Správa odpovědníku -> Založit nový popis odpovědníku -> typ: skenovat rukou psaný text s body -> stačí vyplnit název + dát uložit a (ne)zpřístupnit (pokud nechcete ještě zveřejňovat poznámkové bloky zatrhněte tento příznak) 1b) Průvodka Záznamník učitele -> sekce Odpovědníky a kvízy -> Správa odpovědníku -> úplně dole pod popisy odpovědníku 3. sloupec Tisk a rozpoznání písemek -> Průvodka Následně si vyberu, ke kt. odpovědníku chci průvodku nagenerovat. Pokud jsem zrovna popis odpovědníku založila, je možné, že můžu rovnou generovat (IS si pamatuje poslední volbu odpovědníku), kdyby ne, je třeba vybrat chtěný odpovědník. Pokud žádný nemám, tak jej založit. Komu naskenované stránky vložit do úschovny? Zde je třeba hlavně zkontrolovat, že v této kolonce je Vaše UČO, mělo by být automaticky. Naskenované stránky nechat rozpoznat? Můžete zakliknout, že se listy mají rovnou rozpoznat – přeskočíte tak krok rozpoznávání a můžete pak jít rovnou na vyhodnocování. Bude se skenovat barevně? Asi bych zaškrtla, jelikož vy barevně skenujete. Fáze 2: Skenování 2a) Dostání písemek do ISu Proveďte skenování, jak jste zvyklý a jako první nebo poslední stránku PDFka vložte průvodku, můžete také průvodku dát jako soubor na první či poslední místo a zazipovat s PDFkem s archy. Přejděte do udělátka a nechte převést PDFko na obrázky bmp: https://www.fi.muni.cz/~xsmerk/skendoisu/ O úspěšném vložení do úschovny by Vám měl přijít email. Poznámka: Otestovala jsem a jedna průvodka lze použít opakovaně, tedy když budete skenovat třeba 6 hromádek stejného testu, na začátek vždy můžete naskenovat tu stejnou průvodku. Po vložení do úschovny se sice složky budou jmenovat stejně, ale budou mít v názvu jiný čas vložení. 2b) Úschovna – lze přeskočit, jen informativní ->Zde si lze zkontrolovat, zda mám všechny soubory nahrané. Př. skenuji 79 testů s průvodkou, tedy v ISu by mělo být 80 souborů. -> Také po ukončení rozpoznání, když mám př. 60 testů, zde bude x3 souborů tedy 180 souborů. Kromě rychlého indikátoru, že se vše rozpoznalo, může také pomoci v orientaci, kt. složka, je která. ->Před začátkem rozpoznání nebo i po něm, lze odtud smazat průvodku. Průvodka je nagenerovaná ke konkrétnímu popisu odpovědníku, tedy kdybyste použil průvodku z minulého týdne, dostane Vám sice testy do ISu, ale bude Vám bránit v napárování na jiný odpovědník, než byl na průvodce uvedený. To lze odblokovat smazáním průvodky. Průvodka by měla být vždy soubor 1000.bmp – dobré zkontrolovat před smazáním přes náhled, že je to skutečně ona. Fáze 3: Získání výsledků 3a) Rozpoznání obsahu složky Pokud na průvodce nebylo zaškrtnuto, že se má rozpoznání spustit, tak je třeba jej spustit ručně. Záznamník učitele -> sekce Odpovědníky a kvízy -> Správa odpovědníku -> úplně dole pod popisy odpovědníku 3. sloupec Tisk a rozpoznání písemek ->Rozpoznání obsahu složky Následně vyberete složku, kt. se má rozpoznat. Můžete vložit link, ale rychleji to jde přes tlačítko Vyhledat -> následně se vám ve vyskakovacím okně automaticky nabídne složka úschovny -> zaškrtnete (neotevíráte) složku, kt. chcete použít -> potvrdíte tlačítkem vybrat -> vrátí vás to na stránku rozpoznání -> kliknout na Použít Následně potvrdíte, že chcete archy skutečně rozpoznat. Pokud je archů do 10 kusů, rozpozná se to rovnou, pokud více, bude to chvilku trvat a ukončení rozpoznání přijde email. Je možné také sledovat živě, zda se ještě složka rozpoznává nebo už je rozpoznaná. Stačí kliknout na Přehled spuštěných úloh. V novém okně se pak otevře přehled aktuálního stavu, který můžete aktualizovat pomocí tlačítka ‚Obnovit‘ Důležitý je řádek skončeno – když je tam jen čas dokončení a jak dlouho to trvalo, můžete složku vyhodnotit. Když ještě rozpoznání ‚dosud neskončeno‘ složku ještě nevyhodnocujte, jelikož budou chybět rozpoznané soubory a vyhodnotit by to moc dobře nešlo. Tip: Je možné spustit rozpoznávání na více složkách současně, předem. A pak už jen vyhodnocovat. 3b) Vyhodnocení Záznamník učitele -> sekce Odpovědníky a kvízy -> Správa odpovědníku -> úplně dole pod popisy odpovědníku 3. sloupec Tisk a rozpoznání písemek ->Vyhodnocení rozpoznání písemek Následně vybrat popis odpovědníku, ke kterému se mají testy napárovat. Opět (obdobně jako při spouštění rozpoznání) přes tlačítko Vyhledat -> vybrat složku s rozpoznanými soubory -> potvrdit výběr složky tlačítkem Použít. Po vybrání tak dát Zkontrolovat (porovná učo na testech oproti seznamu studentů v předmětu atp.) Pokud by se člověk překlikl ve složce, lze přes změnit nebo zpět na výběr složek se vrátit o krok zpět a vybrat jinou složku. Po zkontrolovat mohou nastat dvě situace: Situace ideální: Všichni studenti i opravující byli šikovní a vše vyplnili správně, tedy (pod seznamem studentů) máme pouze a jen bezchybné záznamy. Ideální situace, stačí již jen kliknout na tlačítko Zavést výsledky k odpovědníku. Chvilku to bude pracovat a pak by to mělo vypsat, že úspěšně zavedeno. Tím je to hotovo. Nyní můžete odejít nebo můžete zvolit další složku, kterou chcete u tohoto odpovědníku vyhodnotit. U jednoho odpovědníku lze vyhodnocovat vícero složek, jen pozor, nepůjde zavést k jedné osobě více stejných čísel zadání, nehledě na to, zda se vše dělá v jedné várce nebo ve více várkách (více složek). (Tedy pro každý termín je třeba mít nový odpovědník, kdyby se studenti opakovali.) V rámci jednoho testu, když Anička píše příklad 1, 2, 3, k příkladu 1 má pomocný list 12, k příkladu 2 si dala též pomocný list 12, tak je potřeba jednomu z těchto pomocných listů dát (přes Opravit/Změnit rozpoznané údaje) jiné číslo, když je to pomocný list, tak je jedno, kt. číslo mu dáte, doporučuji nějaké takové, kde je malá pravděpodobnost, že by ho student použil, př. 99. Situace, kdy kontrola vrátí chybné a/nebo problematické záznamy. Chybné záznamy nepůjde zavést. - Typicky nebylo možné strojově rozpoznat nějaký údaj (učo, číslo zadání, body) a je potřeba to ručně opravit. - Buď můžete dát opravit všechny ve složce – kdy se to otevře v novém okně, opravíte jeden list – dáte uložit a přepne vás to na další chybný a tak dále a tak dále, než dojdete do konce a opravíte i poslední. Nebo po jednom, kdy stačí na konci každého řádku u listu kliknout na opravit. Otevře se nové okno, opravíte a uložíte a okno můžete zavřít. - Na přehledu a i pak na stránce s opravováním listu to nahoře obvykle píše, co je za problém. Problematické záznamy lze zavést, jen se kontrolou listu ujistěte, že to opravdu chcete. - Typicky to může být žádoucí například, když student píše test, mezitím si přeruší studium, tedy v době vyhodnocování není studentem předmětu, ale vy chcete výsledek uchovat, tedy po zavedení, pak bude jeho test v sekci všechny záznamy. Když vyřešíte všechny chybné a případně problematické záznamy, tak je třeba to znovu projet kontrolou. Pro druhou a každou další kontrolu je tlačítko schované, je třeba nejdříve kliknout na Znovu zkontrolovat a pak na tlačítko Zkontrolovat. Pokud by stále zbývaly nějaké problematické testy, tak opět opravit. Pokud jsou již jen bezchybné záznamy, můžete zavést výsledky (jako kdyby situace byla ideální od začátku).