Úkol do sociálních dovedností je následující: Představte si, že jste učitel/ka třídy (věk dětí závisí na Vás) a rozhodnete se mít uvnitř dobré vztahy mezi sebou a s Vámi. Udělejte koncept programu na stmelování vztahů v kolektivu (aplikovatelný na dětskou skupinu), kde se také musí odrazit, jak je naučíte třeba se sebou dobře komunikovat, neubližovat si, být ohleduplní, pomáhat si, atd. Doporučuji mí program sestavený jak z cílených her, tak i z diskuzí, modelových situací, atd. Délka programu je na Vás, nicméně by měla být alespoň 2-hodinová (nebo školní výlet na 2 dny, nebo jako útržkovitý program, který budete postupně dělit do svých vyučovacích hodin v průběhu nějaké doby, ...). U jednotlivých aktivit se moc nerozepisujte podrobnými pravidly třeba hry, ale zaměřte se na popsání cíle a přínosu dané aktivity pro konkrétní skupinu dětí. Nezapomeňte do seminárky udat, pro jak staré děti tento Váš program je. Druhá část je, že i Vy do třídního kolektivu patříte, jste jeho "vůdce", takže se snažte podchytit, jak se budete chovat, co budete dělat, aby Vás děti braly jako autoritu, vážily si Vás a zároveň k Vám měly důvěru. U té druhé části doporučuji si někde v literatuře najít, co to jsou sociální dovednosti a volně na ně nasadit právě to Vaše ideální chování vůči dětem, v podstatě ideální sociální učitelské dovednosti. Patří sem i to, čeho a jakého chování z Vaší strany se chcete vyvarovat. Literaturu najdete ve výpisu z katalogu předmětů. Vaše seminárka mi stačí do konce zkouškového, jen to, prosím, neposílejte poslední den, neb to nejde už opravovat (nestíhá se to) a ani už to není možné poslat k opravení a změnám studentovi. Mgr.Veronika Uhlířová, uhlirova@fsps.muni.cz