Technika jízdy jednotlivce Příprava jezdce - celkový výkon fyzická příprava technická vyspělost psychologická a taktická příprava Technika jízdy skupiny jízda v přímém směru ekonomika a technika šlapání technika brždění jízda v terénu double vision technika razení technika jízdy do kopce technika sjezdů technika zatáčení překonávání překážek technický trénink technika jízdy v obtížných podmínkách hry pro nácvik správné techniky zrychlení a rychlost síla vytrvalost technika jízdy se zavazadly technika vedení a nesení kola technika jízdy v různých druzích terénu principy jízdy ve skupině • organizace skupiny • organizace jízdy ve skupině signalizace sportovní x rekreační jízda organizace vyjížďky plánování a itinerář cykloturistické akce Přímý směr a rovnováha těž n ice (t) protíná podstatu (p) v minimálně třech bodech nestabilita velký poloměr sinusoid gyroskopický efekt kola ( pomalá x rychlá jízda ) Stání v krátkodobé x dlouhodobé přejíždění nerovností sjezdy výjezdy kliky vodorovně těžiště dozadu vyrovnání otřesů a pohybů zadního kola hmotnost na dk pracují jiné svaly % i abs. pedálech Žsh **. &£ M Ekonomika šlapání poloha chodidla na pedálu účinnost šlapání tangenciální způsob šlapání volba opimálního převodu a frekvence šlapání Účinnost šlapání přímočarý pohyb pedálu -hlavní směr síly je svislý směr tečny k přední části kružnice tah pedálů vzhůru Frekvenc ;e šlapání počet otočení o 360 st./min sklon a povrch terénu, směr a síla větru lehčí převod - vyšší frekvence • terén x silnice ~> 80-60 ot/min Išžší prsvod - nižší frekvence • stoupání • pod 60,50 ot/min Efektivní brždění počáteční rychlost a délka brzdné dráhy brzdné systémy charakter a okamžitý stav terénu brždění přední brzdou pozice jezdce a konstrukce rámu kontrolovaný smyk nácvik správné techniky Q2Q DIG celková délka trvání délka reakce délka brzdné dráhy CQS brzdení přechodný nárokový Čas c as f ■ /v ztrátový cas Jízda v zatáčkách mírné x ostré zatáčky načasování brždění poloha pedálů hmotnost cyklisty poměr C a T ■«nuŕ' y.-^« /■ !■•■..- -í', :!/V at ■ ■ ^jfjľ1-^-'• -'"" - vt' :-■. %él,£jvÍ<5MSí , Svou váhu dítě u prostře ti Véínj preneste na vněiši pedál. Hlavu držte vzhůru, oči zaměřte na stopu, po raz zatáčku projedete. idívejte se príliš daleko dopředu, ale ani íliš blízko. Soustřeďte se na svou stopu. Uprostřed zatáčky mějte vnější pedál dole, přeneste na něj vánu. Tím, že jej zatížíte a skrčíte se. udržíte se snáze ve své stopě. Linie průjezdu zatáčkou pravá x levá zatáčka forsírované zatáčení a drifting řezání zatáčky kontrakce řídítek a smyk optimální stopa a její sledování různá specifika terénů rychlost a riziko projíždění serpentin IS 1 \MÍř V ' £ 1 1 9 I 1 *t > 1 1 f. Před zatáčkou jeďte po klopeném okraji X Mírná zatáčka - jeďte po optima (ní stopě Změňte stopu Jeďte klopeným okrajem vyježděné koleje Naberte rychlost Volba a řazení převodů 44 - 32 - 22 11 -12-14-16-18-21 -24-28-32 rozdíly řazení silnice x MTB počet převodů a jejich praktické využití vlastní technika řazení volba řazení vzhledem k specifikům terénu Volba správného převodu Řazení při různých sklonech terénu i i i i i i i i l ! i i i t t i i i I» klesání rovina stoupaní - strmé stoupaní Technika výj< - \ 1 HP^w JĚ^~ ^ ^SS V* Ha 1 ^ -^& / *^- ezdů a strmá stoupání lehké převody pozice jezdce jízda v sedle x ze sedla jízda v různých typech terénu energie soustavy a její optimalizace Sjezdy aktivní spolupráce celé soustavy poloha teziste double vision kontrola rychlosti Překonávár Uhel kola Uhel země:- \\ překážek bežne prekážky j klacky, kameny, prohlubně, muldy velké překážky skoky ■■-■■'■ 'r***-^Afli*iiiať3^w.3S*7 Překonávání překážek Jízda v obtížných podmínkách vítr, déšť, sníh, vedro, zima, bláto, listí, tráva, kameny, písek, brody at M r&. ST lir &£ Technická cvičení stání na místě poskoky zvedání předního, zadního kola jízda smykem, drifting pády překonávání překážek