Zadání úkolů 1, 2, ÚVODNÍ POKYNY PRO VŠECHNY ÚKOLY: Všechny úkoly vypracovávejte sice stručně, na druhou stranu tak, ABYCH SI BYL JISTÝ KVALITOU PŘÍPRAVY. Úkoly budou ohodnoceny body, které se na konci semestru sečtou a budou sloužit jako podklad pro hodnocení. Bodové ohodnocení: 2 body odevzdání + 1-3 body kvalita odevzdané práce. Úkol, který bude odbytý, bude považován za neodevzdaný. Odhalím-li nepůvodnost – opsání přípravy od druhého studenta nebo z jiného zdroje – bude úkol oceněn záporným počtem –5 (v případě opsání od jiného studenta budou –5 body oceněny všechny stejné práce). Úkol č. 1 Části 1) a 2) V obou částech máte vypracovat rešerše z textů v příslušných přílohách. Než začnete pracovat zjistěte si – nejlépe ze Slovníku cizích slov (pozor na internetové zdroje, v případě jejich použití si zkontrolujte, zda se jedná o zdroj důvěryhodný) – jaký je rozdíl mezi anotací, rešerší a referátem! V první části se text týká fyziologické báze dechu a hlasu – viz přílohu č. 1. Ve druhé části se text týká modulace řeči v češtině – viz přílohu č. 2. Část c) Abychom mohli vystoupit před posluchače a byli schopni bez problémů formulovat text, který chceme přednést, musíme být náležitě připraveni. Tzn. rozcvičit hlas a mluvidla. Zamyslete se nad tím, zda máte dostatečně dlouhý dech (tzn. jsme schopni na jeden nádech říci srozumitelně složité čtyřřádkové souvětí), a dále zda máte problémy s vyslovováním některých hlásek a hláskových skupin. Na základě této úvahy připravte (pomocí přílohy č. 3, popřípadě jiných zdrojů – je nutné je v přípravě uvést) krátkou dechovou a hlasovou rozcvičku, kterou pak v semináři uplatníte na vašich spolužácích. Tuto část neodevzdávejte na IS, ale připravte si ji písemně!! na seminář. Některé z vás vyberu a ti budou předvádět rozcvičku. Jakmile někdo nebude připraven, bude ohodnocen zápornými body od –1 do –3. Úkol č. 2 Část a) Pozorně si prohlédněte slidy č. 10–12 prezentace. Vaším úkolem bude udělat kratičkou písemnou rozvahu, v níž si zodpovíte všechny otázky naznačené v těchto slidech. Než přistoupíte k vypracování, řádně si vše promyslete – především témat vaší budoucí řeči –, protože s touto rozvahou již budete pracovat až do konečného výsledku našich seminářů – tj. vaší závěrečné přednášky. Část b) Vyplňte tabulku týkající se toho, pravděpodobně jakým typem řečníka jste. Zhodnoťte výsledky a krátce napište: 1) jaký typ pravděpodobně jste, 2) pozitiva tohoto typu, 3) negativa tohoto typu a 4) jak využít pozitiva a jak co nejvíce oslabit negativa. Vyjma 3. části 1. úkolu vše odevzdejte do odevzdávárny k příslušným úkolům nejpozději v den před seminářem do 12:00 hodin.