ASEBS, 4. sem. ¡Nová koncepce podle projektu ¡ Inovace SEBS a ASEBS http://www.fsps.muni.cz/inovace-SEBS-ASEBS/ ¡ ¡Předpoklad: § „všechno už umí a co neumí, to dokážou vyhledat“ §„a kdyby neuměli, stejně je to již nenaučíme“ ¡Skupinový projekt profesní sebeobrany ¡ §Cílem je prokázat ▪schopnost identifikovat problém ▪schopnost nalézt informace (vytřídit, vyhodnotit) ▪Postavit program na míru ▪Obhájit program ▪Prokázat schopnost vést program ▪ ¡Profesní sebeobranu chápeme široce a komplexně ¡Týká se všech profesí, které pracují s lidmi a reálně v nich hrozí riziko konfliktu ¡Jde o všechno, co je spojeno s konflikty a produkcí násilí. To zahrnuje: §pre-konflikt §konflikt §post-konflikt ¡ 1.Charakteristika pracovní činnosti, pro kterou je projekt určen 2.Definice cíle profesní sebeobrany 3.Teoretický koncept 4.Předpoklady pro účastníky 5.Právní aspekty 6.Ekonomické aspekty 7.Osnova 8.Příklad jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy 9.Odpovědnost autorů za jednotlivé části projektu ¡ ¡Zahájení: 07/2012 ¡Ukončení: 09/2013 ¡ ¡1. Fáze: 07/2012 – 01/2013 §Příprava kurzu §Literatura §Video §E-learning § ¡2. Fáze 01/2013 – 06/2013 §Pilotní realizace § ¡3. Fáze 06/2013 – 09/2013 §Podání akreditace ¡ ¡Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje, p. o. §Širší spektrum personálu §Důraz na záchrannou službu 1.Rešerše informačních zdrojů (literatura, právo, taktika apod.) 2.Rešerše medializovaných kauz (noviny, internet apod.) 3.Kontrola agresivního nechodícího pacienta v uzavřené prostoru (na lůžku, vozíku apod.) 4.Kontrola agresivního nechodícího pacienta v sanitce 5.Kontrola agresivního nechodícího pacienta v otevřeném prostoru (na lůžku, vozíku apod.) 6.Kontrola agresivního chodícího pacienta v uzavřeném prostoru (v ordinaci, na chodbě apod.) 7.Kontrola agresivního chodícího pacienta v sanitce 8.Kontrola agresivního chodícího pacienta v otevřeném prostoru (na ulici apod.) 9.Kontrola druhé osoby při ošetřování v uzavřeném prostoru (nízká intenzita útoku) 10.Kontrola druhé osoby při ošetřování v otevřeném prostoru (nízká intenzita útoku) 11.Obrana proti napadení druhou osobou při ošetřování v uzavřeném prostoru (vysoká intenzita útoku) 12.Obrana proti napadení druhou osobou při ošetřování v otevřeném prostoru (vysoká intenzita útoku) 13.Obrana proti skupině útočníků při ošetřování v uzavřeném prostoru (vysoká intenzita útoku) 14.Obrana proti skupině útočníků při ošetřování v otevřeném prostoru (vysoká intenzita útoku) 15.Strategie komunikace v konfliktní situaci v rámci IZS ¡ ¡Název ¡Úvod (popis tématu) §Stručná charakteristika ¡Rozbor problému §Analýza příčin problému, překážek v praxi aj. ¡Detailní popis řešení problému §Konkrétní návrhy řešení do praxe ¡Metodická řada nácviku dovedností §Způsob nácviku a výuky dovedností, popis učebních výstupů ¡ ¡V tělocvičně (případně jiném přilehlém prostoru) ¡45 minut zahrnujících §Přípravu §Teoretická obhajoba projektu (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická obhajoba projektu, ukázky celých osnov (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická výuka jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy ¡Termíny zkoušek (projekt je nutné odevzdat týden před zkouškou): ¡ ¡9. 3. 2012 Témata 3 – 6 ¡30. 3. 2012 Témata 7 – 11 ¡13. 4. 2012 Témata 12 – 15