titlemaster_med Reforma školství v ČR nreforma českého školství probíhá v celoevropském kontextu nověřování probíhalo 2 roky nz 30 škol zůstalo v pilotním programu 16 Reforma školství v ČR Klíčové kompetence nschopnosti a dovednosti uplatnitelné v praktickém životě nnapř. umět spolupracovat ve skupině, umět vyjádřit a zastávat vlastní názor, kreativita, schopnost přizpůsobit se novým situacím….. n „žáci by měli více umět nežli znát“ Integrace obsahů předmětů nsoučasnost: obsahy řady předmětů se překrývají - zdvojené informace bez patřičných souvislostí n nbudoucnost: možnost spojování předmětů do tzv. celků - zvýšení získávání informací v patřičných souvislostech Školní vzdělávací programy (ŠVP) nmožnost škol plánovat co a jak budou učit npovinnost škol sestavit vlastní vzdělávací programy, tzn. vlastní osnovy n1. a 6. třídy ZŠ od 1. 9. 2007 nstřední školy a čtyřletá gymnázia od 1.9. 2009 Rozdíly mezi současnými osnovami a ŠVP n školy si sestavují své programy samy dle jednotného dokumentu - „RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM“ n(základního vzdělávání - RVP ZV, gymnaziálního vzdělávání - RVP GV, středního odborného vzdělávání - RVP SOV) n RVP vymezuje závazné rámce vzdělávání pro etapy - předškolního, základního a středního vzdělávání nza zpracování a kvalitu ŠVP je dle školského zákona zodpovědný ředitel školy nŠVP jsou přístupné veřejnosti - zveřejnění na Internetu Tělesná výchova n patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) nučivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap (z hlediska zájmů, vývoje motorického rozvoje, adaptace na zátěž, jejich konkrétní pohybové úrovně, zvýšené potřeby zdravotní prevence oslabení hybného systému…) nUčivo není děleno do ročníků, ale do tematických celků njsou dány jen „výstupy“ pro dané vzdělávací etapy nrozlišováno učivo základní a rozvíjející (nezávazné) nvýběr základního i rozšiřujícího učiva je v pravomoci učitele dle možností žáků, podmínek školy … Gymnastika n1. a 2. ročník npojmy: základní cvičební polohy, postoje, pohyby paží, nohou, trupu, názvy nářadí a náčiní nvhodné oblečení pro gymnastiku npravidla bezpečnosti při gymnastických cvičeních nsvalové napětí a uvolnění ngymnastické držení těla … Akrobacie nprůpravná cvičení pro zvládnutí kotoulu vpřed nkotoul vpřed nprůpravná cvičení pro zvládnutí kotoulu vzad nkotoul vzad n Přeskok nprůpravná cvičení pro nácvik gymnastického odrazu z trampolínky nskoky prosté odrazem snožmo z trampolínky nvýskok do vzporu dřepmo na sníženou švédskou bednu odrazem z trampolínky Hrazda (jiné stavebnicové nářadí se stejnou funkcí) nručkování ve visu nprůpravná cvičení pro přešvihy ze shybu stojmo n Kladinka nchůze s dopomocí Co by měl žák umět - vědět nví, že gymnastika obsahuje základní druhy cvičení, které napomáhají ke správnému držení těla, ovlivňování pohyblivosti, obratnosti, síly npasivně zná základní pojmy osvojovaných cviků numí pojmenovat základní gymnastické nářadí a náčiní nví, že při zpevnění těla se provádějí gymnastická cvičení snáze numí kotoul, ……