Hospitační záznam o sledování pohybové jednotky č.4 Student(ka):……………………………………místo:…………………………………….. Datum:…………….… Počet cvičících:………….Věk:…..……hoši/dívky:…………..… Cíl (téma) hospitační jednotky: …………………………………………………..……….. Použité didaktické metody a formy Metody seznamování s učivem Motivace Ukázky Slova Pozorování Metody nácviku Napodobení Opakování Pasivního pohybu Pohybového kontrastu Pohybového úkolu Hry Formy výuky Frontální výuka Skupinová výuka Individuální výuka Zásada soustavnosti, cílevědomosti (cílem je utváření dovedností, návyků a postojů, jednotlivé výchovné složky se musí doplňovat a prolínat, důležité je promyšlené plánování) Zásada aktivnosti – pedagog vybírá a motivuje takové činnosti, aby se mohli zapojit všichni účastníci (musí být dodržen požadavek dobrovolnosti) Zásada posloupnosti - (pedagog postupuje od známého k neznámému, od jednoduchého k složitému) Zásada přiměřenosti- pedagog zohledňuje věk účastníků, jejich fyzickou vyspělost Zásada vyzdvihování kladných rysů osobnosti- pochvala a ocenění zvyšují sebevědomí Požadavek pestrosti a přitažlivosti – týká se obsahu, forem i metod práce, jejich střídání Požadavek zajímavosti – uspokojování, rozvíjení a prohlubování zájmů (nabízené činnosti musí být pestré a odpovídat zájmům dětí) Požadavek na sociální kontakt