ASEBS, 4. sem. ¡Didaktická technika v sebeobraně §Přednáška a cvičení ▪Ochranné pomůcky ▪Cvičné zbraně ¡Projekt profesní sebeobrany §Projekt, jeho obhajoba a prezentace zastupují zkoušku z předmětu ¡Projekt profesní sebeobrany ¡ §Cílem je prokázat ▪schopnost identifikovat problém ▪schopnost nalézt informace (vytřídit, vyhodnotit) ▪Postavit program na míru ▪Obhájit program ▪Prokázat schopnost vést program ▪ ¡Profesní sebeobranu chápeme široce a komplexně ¡Týká se všech profesí, které pracují s lidmi a reálně v nich hrozí riziko konfliktu ¡Jde o všechno, co je spojeno s konflikty a produkcí násilí. To zahrnuje: §pre-konflikt §konflikt §post-konflikt ¡ ¡Projekt profesní sebeobrany ¡Dvojice studentů ¡ §Cílem je prokázat ▪schopnost identifikovat problém ▪schopnost nalézt informace (vytřídit, vyhodnotit) ▪Postavit program na míru ▪Obhájit program ▪Prokázat schopnost vést program ▪ ▪Výběr cílové skupiny z prostředí bezpečnostních složek IZS apod. ▪Policie ČR, Obecné/Městské policie, soukromé bezpečnostní agentury, hasiči, záchranáři, horská služba, … ▪Testování vzorku cílové skupiny: 15 osob (výzkumný nástroj ve studijních materiálech do konce února). Zkrácená forma: ▪ ▪The Coping Orientations to Problems Experienced (COPES) scale ▪Mental Toughness Psychological Skills Profile Test (MTPSPT) ▪Solution of conflict situations and circumstances of assaults questionnaire (SoCon) ▪ ▪ ▪ ¡Analýza dat ¡Interpretace dat dle specifického prostředí ¡Vytvořit program výcviku sebeobrany pro vybranou specifickou skupinu (písemně) ¡ ¡Teoretická část (1-2 strany) 1.Charakteristika pracovní činnosti, pro kterou je projekt určen 2.Charakteristika cílové skupiny na základě analýzy dat 3.Definice cíle profesní sebeobrany (v kognitivní, psychomotorické a afektivní doméně) 4.Teoretický koncept (z jakého konceptu/systému/teorie sebeobrany se vychází) 5.Předpoklady pro účastníky (jaké podmínky musejí splňovat pro zařazení do programu) 6.Právní aspekty 7.Ekonomické aspekty ¡ ¡Aplikativní část 1.Osnova 2.Příklad jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy 3.Odpovědnost autorů za jednotlivé části projektu 4.Příloha: tabulka s daty ¡ ¡Teoretická obhajoba projektu (i s následnou diskusí cca 15 min) ¡ ¡Na semináři v učebně prezentovat program, obhájit jej v diskuzi s kolegy. ¡ ¡Prezentátoři projektů budou určeni seznamem ve Studijních materiálech ¡ ¡Termíny §29. 3. 2013 (5 prezentací) §5. 4. 2013 (5 prezentací) §19. 4. 2013 (3 prezentace) ¡Vedení ukázkové části programu (cca 15 min) v tělocvičně (případně jiném přilehlém prostoru) ¡ ¡Prezentátoři projektů budou určeni seznamem ve Studijních materiálech ¡ §Praktická obhajoba projektu, ukázky celých osnov (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická výuka jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy ¡ ¡Termíny §29. 3. 2013 (5 prezentací) §5. 4. 2013 (5 prezentací) §19. 4. 2013 (3 prezentace) ¡ ¡Předmět je ukončen zkouškou. Hodnotí se: ¡ §Písemná práce podle osnov. Práci studenti odevzdávají týden před termínem obhajoby projektu. §Obhajoba programu §Vedení programu ¡Rozdělte se do dvojic a prokonzultujte téma projektu.