2. 4. 2014 Poznámka: otázky jsou shodně pro předměty metodologie bakalářské a magisterské práce. Nelze dobře oddělit metodologii. Ta je stále jedna a platí pro obě dvě závěrečné práce. Závěrečné otázky, které si student pokládá před odevzdáním závěrečné práce I. Prokázal student schopnost: 1. doplnit si podle potřeby své odborné znalosti (studium odborné literatury, zdrojů na internetu aj.)? 2. naučit se základním principům vědeckého přístupu k problematice (systematičnost, objektivita, validita, reliabilita, kritičnost)? 3. samostatné práce s uplatněním vlastních úvah a rozhodnutí (s vydatnou podporou vedoucího práce)? 4. iniciativy a vysokého nasazení (práce ne na poslední chvíli)? II. Splnění všech úkolů práce: 5. Provedl student literární rešerši? 6. Jak je vyvážena teoretická a praktická část práce? 7. Kolik zahraničních zdrojů bylo použito? 8. Kolik zdrojů je mladších 5 let? 9. Jsou vysvětleny základní pojmy a odborné termíny? 10. Je stanoven výzkumný problém? 11. Jsou stanoveny výzkumné otázky? 12. Jsou stanoveny případně hypotézy? 13. Lze odpovědět na výzkumnou otázku jednoduše ano / ne? Pokud ano, je to špatně L. 14. Jsou výzkumné otázky přehledně zakomponovány a propojeny s cílem práce 15. Jsou úkoly splnitelné (časově, finančně, organizačně) 16. Vstupují do hypotéz minimálně dvě proměnné, mezi kterými je vztah? 17. Vede zamítnutí / nezamítnutí hypotéz k naplnění úkolů a cílů práce? 18. Omezil a vymezil student svou závěrečnou práci? 19. Jak je zajištěna kvalita výzkumu? 20. Jak je zajištěna objektivita výzkumu? 21. Jak je zajištěna validita výzkumu? 22. Jak je zajištěna reliabilita výzkumu? 23. Jsou řešeny etické problémy výzkumné práce? 24. Jak je definována zkoumaná populace nebo výběr pozorovaných objektů? 25. Byl proveden náhodný výběr? 26. Byl proveden záměrný výběr? 27. Byl proveden stratifikovaný výběr? 28. Jaké metody jsou použity pro sběr dat 29. Je použitý nástroj pro sběr dat objektivní? 30. Je použitý nástroj pro sběr dat validní? 31. Je použitý nástroj pro sběr dat reliabilní? 32. Jaké metody použil pro zpracování a analýzu dat? 33. Je použit koncept statistické významnosti? 34. Je použit koncept věcné významnosti (effect of size)? 35. Byly vypočítány základní statistické charakteristiky (průměr, směrodatná odchylka, n, medián)? 36. Byly vypočítány četnosti (absolutní, relativní, kumulativní)? 37. Byla testována normalita dat? 38. Byla použita při výpočtu korelační analýza (korelační koeficient, index determinace)? 39. Byly použity při výpočtu t-testy (analýza rozptylu)? 40. Byl použit při výpočtu dat z dotazníku test nezávislosti ch-kvadrát? 41. Baly zvolena sofistikovanější statistická metoda (regresní analýza, faktorová analýza aj.) 42. Bylo provedeno pilotní ověření? 43. Je v kapitole výsledky prezentován plán výzkumu s ohledem na komentář realizace? 44. Jsou popsána naměřená data (formo tabulek, grafů, základních popisných charakteristik)? 45. Je jasná evidence výsledků pro podporu nebo zamítnutí výzkumných otázek (hypotéz)? 46. Objevily se neočekávané výsledky? 47. Vyplývají závěry z výsledků? 48. Jsou výsledky vysvětleny dalším alternativním způsobem? 49. Jaký je vztah výsledků a závěrů k dosavadním poznatkům a vědecké literatuře 50. Jaké jsou slabé stránky výzkumu? 51. Jaké jsou důsledky pro praxi nebo rozhodování? 52. Jaké jsou důsledky pro vytváření teorie? 53. Jaké jsou důsledky pro další výzkum? 54. Existují doporučení pro další výzkum? 55. Existují doporučení pro změnu metodologii výzkumu? 56. Existují doporučení pro změnu vědeckých konceptů? Pomocné otázky před obhajobou (ale i před zahájením práce na tématu, projektu a vlastní závěrečné práci) 57. Jaký typ (varianta výzkumu) práce byl pro vypracování použit? 58. Jaký má student vztah k tématu? 59. Jakou předchozí úroveň znalostí měl student při volbě tématu? 60. Je student přesvědčen o závažnosti tématu a originalitě? 61. Je student přesvědčen o potřebnosti tématu? 62. Je student schopen popsat cíle práce 63. Je student schopen popsat naplnění cíle práce? 64. Posoudí student svou samostatně v průběhu zpracování? 65. Jak student pracoval s literaturou? 66. Jak student pracoval s elektronickými zdroji? 67. Měl student vytýčen harmonogram? 68. Dodržoval student vytýčený harmonogram? 69. Našel (ověřil, definoval, popsal) student význam výsledků své závěrečné práce pro praxi? 70. Našel (ověřil, definoval, popsal) student význam výsledků své závěrečné práce pro teorii? 71. Dodržel student formální hlediska závěrečné práce (počet strany, fonty, okraje číslování aj.)? 72. Je práce zkontrolovaná po stránce stylistické a gramatické? 73. Jsou všechny zdroje správně odcitované pomocí používané citační normy? 74. Je v souladu seznam zdrojů na konci práce s citovanými zdroji v práci?