Úvod do problematiky Úvodní praxe průběžná I. Praxe jsou významnou a neoddělitelnou součástí pregraduální přípravy budoucích cvičitelů, trenérů a pedagogů. Cílem této přípravy je získat vyrovnané znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie,obecné didaktiky a také praktické přípravy. Všechny praxe jsou zásadním prostředkem pro rozvoj profesních kompetencí a utváření osobnosti tělovýchovného pedagoga. V rámci bakalářského studia studenti absolvují dvě povinné praxe (Úvodní praxe průběžná I. a II.), které jsou součástí akreditovaného studijního programu ASAK. Praxe ve volnočasových aktivitách představují transformaci teoretických vědomostí a praktických dovedností osvojených v průběhu studia do profesního chování a jednání tělovýchovného pracovníka ve vybraných situacích práce s dětmi či mládeží. Absolvent studijního programu ASAK by měl být připraven nastoupit či se uplatnit jako tělovýchovný odborník v oblasti tělovýchovných služeb. Proto je potřeba v průběhu studia dát studentům možnost všeobecného seznámení se s různými pracovními aktivitami tělovýchovných odborníků a umožnit nácvik pedagogických činností v hlavních oblastech jejich možného uplatnění.