ASEBS, 4. sem. §Široké chápání profesní sebeobrany §Samostatná práce §Schopnost integrovat znalosti §Pochopení problému v širších souvislostech § Plánování, taktické přístupy a preventivní programy v profesní sebeobraně ¡Skupinový projekt profesní sebeobrany ¡ §Cílem je prokázat ▪schopnost identifikovat problém ▪schopnost nalézt informace (vytřídit, vyhodnotit) ▪Postavit program na míru ▪Obhájit program ▪Prokázat schopnost vést program ▪ ¡Profesní sebeobranu chápeme široce a komplexně ¡Týká se všech profesí, které pracují s lidmi a reálně v nich hrozí riziko konfliktu ¡Jde o všechno, co je spojeno s konflikty a produkcí násilí. To zahrnuje: §pre-konflikt §konflikt §post-konflikt ¡ 1.Charakteristika pracovní činnosti, pro kterou je projekt určen 2.Definice cíle profesní sebeobrany 3.Teoretický koncept 4.Předpoklady pro účastníky 5.Právní aspekty 6.Ekonomické aspekty 7.Osnova 8.Příklad jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy 9.Odpovědnost autorů za jednotlivé části projektu ¡ ¡Pedagogický pracovník §učitel, §pedagog v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, §vychovatel, §speciální pedagog, §psycholog, §pedagog volného času, §asistent pedagoga, §trenér, §metodik prevence v pedagogicko-psychologické poradně, §vedoucí pedagogický pracovník ¡ 1.Učitel, Předškolní zařízení 2.Učitel, Základní škola, první stupeň 3.Učitel, Základní škola, druhý stupeň 4.Učitel, Střední škola (gymnaziální) 5.Učitel, Učiliště 6.Vychovatel, Domov mládeže/internát 7.Vychovatel, Dětský domov 8.Trenér, individuální sport 9.Trenér kolektivní sport 10.Pedagog volného času, Letní tábor 11. 11.Rešerše medializovaných kauz ¡ ¡Název ¡Úvod (popis tématu) §Stručná charakteristika ¡Rozbor problému §Analýza příčin problému, překážek v praxi aj. ¡Detailní popis řešení problému §Konkrétní návrhy řešení do praxe ¡Metodická řada nácviku dovedností §Způsob nácviku a výuky dovedností, popis učebních výstupů ¡ ¡V tělocvičně (případně jiném přilehlém prostoru) ¡45 minut zahrnujících §Přípravu §Teoretická obhajoba projektu (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická obhajoba projektu, ukázky celých osnov (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická výuka jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy ¡Projekt je nutné odevzdat do 21. 3. 2014 do Odevzdávárny v IS ¡ ¡Všechna témata budou připravena k prezentování 21. 3. 2014