Veřejné zakázky aneb o čemVeřejné zakázky aneb o čem je nový zákon č. 137/2006je nový zákon č. 137/2006 Mgr. Bc. David PóčMgr. Bc. David Póč Katedra veřejné ekonomieKatedra veřejné ekonomie David.PocDavid.Poc@@econ.muni.czecon.muni.cz Nový zákon č. 137/2006 Sb.Nový zákon č. 137/2006 Sb.  Nahrazení zákona č. 40/ 2004 Sb.Nahrazení zákona č. 40/ 2004 Sb.  Nabytí účinnostiNabytí účinnosti –– 1. července 20061. července 2006  Zavádí do českého právního systémuZavádí do českého právního systému zcela nové prvkyzcela nové prvky –– kvalifikacekvalifikace dodavatelů, specifikace zadavatelů ad.dodavatelů, specifikace zadavatelů ad.  Co zákon upravuje?Co zákon upravuje?  Značně rozšiřuje stávající úpravuZnačně rozšiřuje stávající úpravu především v oblasti zadávání veřejnépředevším v oblasti zadávání veřejné zakázkyzakázky –– problematika dodavatelůproblematika dodavatelů  Poslední komplexní novela z roku z 2009Poslední komplexní novela z roku z 2009 (dílčí novely z roku 2010(dílčí novely z roku 2010 –– 179/2010 Sb.)179/2010 Sb.)  Provedení tzv. velké novely 55/2012 Sb.Provedení tzv. velké novely 55/2012 Sb. Návaznost na legislativu EUNávaznost na legislativu EU  Nový zákon plně reflektuje aktuální legislativníNový zákon plně reflektuje aktuální legislativní vývoj na úrovni EU v oblasti veřejných zakázek:vývoj na úrovni EU v oblasti veřejných zakázek: •• Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/18/ES, o koordinaciSměrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/18/ES, o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky apostupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky a služby, ve znění pozdějších předpisůslužby, ve znění pozdějších předpisů •• Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/17/ES, o koordinaciSměrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/17/ES, o koordinaci postupů při zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodníhopostupů při zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb, ve zněníhospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb, ve znění pozdějších předpisůpozdějších předpisů •• Směrnice Komise 2005/51/ES ze dne 7. září 2005, kterou se měníSměrnice Komise 2005/51/ES ze dne 7. září 2005, kterou se mění příloha XX směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/17/ES apříloha XX směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/17/ES a příloha VIII směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/18/ES opříloha VIII směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/18/ES o veřejných zakázkáchveřejných zakázkách •• Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2005/75/ES, kterou seSměrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2005/75/ES, kterou se opravuje směrnice 2004/18/ES o koordinaci postupů při zadáváníopravuje směrnice 2004/18/ES o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky a službyveřejných zakázek na stavební práce, dodávky a služby •• Nařízení Komise (ES) č. 2083/2005 ze dne 19. prosince 2005, kterýmNařízení Komise (ES) č. 2083/2005 ze dne 19. prosince 2005, kterým se mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/17/ES ase mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2004/17/ES a 2004/18/ES ohledně prahových hodnot používaných při postupech2004/18/ES ohledně prahových hodnot používaných při postupech zadávání veřejných zakázekzadávání veřejných zakázek •• Nařízení Komise (ES) č. 1564/2005 ze dne 7. září 2005, kterým seNařízení Komise (ES) č. 1564/2005 ze dne 7. září 2005, kterým se stanoví standardní formuláře pro zveřejňování oznámení v rámcistanoví standardní formuláře pro zveřejňování oznámení v rámci postupů zadávání veřejných zakázek podle směrnic Evropskéhopostupů zadávání veřejných zakázek podle směrnic Evropského parlamentu a Rady 2004/17/ES a 2004/18/ESparlamentu a Rady 2004/17/ES a 2004/18/ES Veřejná zakázka jako pojemVeřejná zakázka jako pojem  Pojem veřejná zakázka je přesně vymezen v §7 Zákona, jak bylo uvedeno výše, jako „…zakázka realizovaná vždy na základě písemné smlouvy s jedním nebo více dodavateli, jejímž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek, služeb nebo provedení stavebních prací“. Samotný pojem „zakázka“ ovšem není přímo zákonem definován, většina autorů dovozuj, že za zakázku považuje určité plnění poskytnuté jedním subjektem jinému subjektu16.  Aby se jednalo o VZ, musí být současně splněny následující tři podmínky:  zakázka musí být zadávána osobou, která je zadavatelem veřejných zakázek,  zakázka musí zahrnovat i třeba jen potenciální prvek úplaty na straně zadavatele,a to třeba i nepeněžité,  musí se jednat o zakázku na dodávky, služby nebo stavební práce.  Ve 40/2004 Sb. byl definičním znakem i kupříkladu finanční limit (2 mil. Kč) Základní zásady VZZákladní zásady VZ  Zásada transparentnosti - všechny procesy musí jít v průběhu i zpětně možné zkontrolovat; nutnost stanovit jak zákon a případné další prováděcí předpisy budou provádět jednotlivé úkony v rámci realizace veřejné zakázky  Zásada rovného zacházení - před řízením a v průběhu výběrového řízení se musí postupovat tak, aby nebyl upřednostňován žádný uchazeč; nemělyneměly byby zdezde existovatexistovat rozdílyrozdíly vv přístupupřístupu kk informacíminformacím, k, k různýmrůzným lhůtámlhůtám plněníplnění  ZásadaZásada zákazuzákazu diskriminacediskriminace -- postavenapostavena předevšímpředevším nana nutnostinutnosti nastavitnastavit jednotlivéjednotlivé částičásti výběrovýchvýběrových řízenířízení takovýmtakovým způsobemzpůsobem,, abyaby nemohlynemohly býtbýt považoványpovažovány zaza diskriminačnídiskriminační zz hlediskahlediska potencionálníchpotencionálních dodavatelůdodavatelů;; stanovenístanovení kvalifikačníchkvalifikačních předpokladůpředpokladů aa specifikacespecifikace předmětupředmětu plněníplnění VZVZ Druhy zadávacího řízeníDruhy zadávacího řízení  otevřené řízeníotevřené řízení  užší řízeníužší řízení  jednací řízení s uveřejněnímjednací řízení s uveřejněním  jednací řízení bez uveřejněníjednací řízení bez uveřejnění  soutěžní dialogsoutěžní dialog  zjednodušené podlimitní řízenízjednodušené podlimitní řízení •• Zadavatelé by měli přednostně využívat otevřenéZadavatelé by měli přednostně využívat otevřené řízení nebo užší řízenířízení nebo užší řízení •• Každé druh zadávacího řízení má přesně stanovenéKaždé druh zadávacího řízení má přesně stanovené parametryparametry –– např. lhůty pro podání nabídek, lhůty pronapř. lhůty pro podání nabídek, lhůty pro podávání dotazů dodavatelipodávání dotazů dodavateli ZadavateléZadavatelé  Veřejný zadavatel:Veřejný zadavatel: •• Česká republika,Česká republika, •• státní příspěvková organizace,státní příspěvková organizace, •• územní samosprávný celek,územní samosprávný celek, •• příspěvková organizace, u níž funkci zřizovatelepříspěvková organizace, u níž funkci zřizovatele vykonává územní samosprávný celek,vykonává územní samosprávný celek, •• jiná právnická osoba, pokud byla založena či zřízena zajiná právnická osoba, pokud byla založena či zřízena za účelem uspokojování potřeb veřejného zájmu, kteréúčelem uspokojování potřeb veřejného zájmu, které nemají průmyslovou nebo obchodní povahu a jenemají průmyslovou nebo obchodní povahu a je financována převážně státem či jiným veřejnýmfinancována převážně státem či jiným veřejným zadavatelem nebo je státem či jiným veřejnýmzadavatelem nebo je státem či jiným veřejným zadavatelem ovládána nebo stát či jiný veřejnýzadavatelem ovládána nebo stát či jiný veřejný zadavatel jmenuje či volí více než polovinu členů v jejímzadavatel jmenuje či volí více než polovinu členů v jejím statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu.statutárním, správním, dozorčím či kontrolním orgánu. Zadavatelé (2)Zadavatelé (2)  Dotovaný zadavatel:Dotovaný zadavatel: •• Dotovaným zadavatelem je právnická neboDotovaným zadavatelem je právnická nebo fyzická osoba, která zadává veřejnou zakázkufyzická osoba, která zadává veřejnou zakázku hrazenou z více než 50 % z peněžníchhrazenou z více než 50 % z peněžních prostředků poskytnutých veřejnýmprostředků poskytnutých veřejným zadavatelem, a to i prostřednictvím jiné osobyzadavatelem, a to i prostřednictvím jiné osoby (především případy, kdy na nějakou činnost(především případy, kdy na nějakou činnost obdržela dotaci):obdržela dotaci):  na stavební práce, kde je stanovena prováděcímina stavební práce, kde je stanovena prováděcími předpisy EU základní výšepředpisy EU základní výše  nebo veřejnou zakázku na služby související snebo veřejnou zakázku na služby související s veřejnou zakázkou na stavební práce a jejichveřejnou zakázkou na stavební práce a jejich předpokládaná hodnota je opět stanovena ve vazběpředpokládaná hodnota je opět stanovena ve vazbě na prováděcí předpisy EUna prováděcí předpisy EU Zadavatelé (3)Zadavatelé (3)  Sektorový zadavatel:Sektorový zadavatel: •• Sektorový zadavatel je osoba, která vykonáváSektorový zadavatel je osoba, která vykonává některou z relevantních činností uvedenou vněkterou z relevantních činností uvedenou v §§ 4 Zákona, pokud tuto relevantní činnost4 Zákona, pokud tuto relevantní činnost vykonává na základě zvláštního či výhradníhovykonává na základě zvláštního či výhradního práva nebo nad touto osobou může veřejnýpráva nebo nad touto osobou může veřejný zadavatel přímo nebo nepřímo uplatňovatzadavatel přímo nebo nepřímo uplatňovat dominantní vliv. Uplatňování dominantníhodominantní vliv. Uplatňování dominantního vlivu je v zákoně přímo definováno.vlivu je v zákoně přímo definováno. •• Mezi tyto přesně vymezené činnosti vMezi tyto přesně vymezené činnosti v §§ 44 Zákona patří např. teplárenství, energetikaZákona patří např. teplárenství, energetika  Problematika tzv. centrálního zadavateleProblematika tzv. centrálního zadavatele Veřejná zakázkaVeřejná zakázka  Definována vDefinována v §§ 88 -- 10 + 13 Zákona10 + 13 Zákona  Dělení:Dělení: •• DodávkyDodávky •• Veřejné zakázky na službyVeřejné zakázky na služby •• Veřejné zakázky naVeřejné zakázky na stavební prácestavební práce  Další členění:Další členění: •• NadlimitníNadlimitní •• PodlimitníPodlimitní •• Veřejné zakázkyVeřejné zakázky malého rozsahumalého rozsahu Zadávací dokumentaceZadávací dokumentace  Povinnost zadavatele zpracovatPovinnost zadavatele zpracovat zadávací dokumentacizadávací dokumentaci  VV §§ 44 odst. 3 a 4 Zákona je44 odst. 3 a 4 Zákona je stanoveno, co musí zadávacístanoveno, co musí zadávací dokumentace obsahovatdokumentace obsahovat minimálně (dále pak 45 + 46)minimálně (dále pak 45 + 46)  Zákon také definuje co termínyZákon také definuje co termíny poskytnutí dokumentace a dalšíposkytnutí dokumentace a další náležitostináležitosti KvalifikaceKvalifikace  Již dříve Zákon předepisoval nutnost splněníJiž dříve Zákon předepisoval nutnost splnění kvalifikačních předpokladů ze stranykvalifikačních předpokladů ze strany dodavateledodavatele  Nová úprava kvalifikačních kritérií v zákoně č.Nová úprava kvalifikačních kritérií v zákoně č. 137/2006 Sb.137/2006 Sb.  Kvalifikační kritériaKvalifikační kritéria •• základní kvalifikační předpokladyzákladní kvalifikační předpoklady •• profesní kvalifikační předpokladyprofesní kvalifikační předpoklady •• ekonomické a finanční kvalifikační předpokladyekonomické a finanční kvalifikační předpoklady •• technické kvalifikační předpokladytechnické kvalifikační předpoklady Podmínky stanovení kvalifikací ze stranyPodmínky stanovení kvalifikací ze strany zadavatelezadavatele Kvalifikační kritéria (2)Kvalifikační kritéria (2)  Prvek plnění kvalifikačních kritérií skrzePrvek plnění kvalifikačních kritérií skrze subdodavatelesubdodavatele  Možnost splnění všech druhů kritérií sMožnost splnění všech druhů kritérií s výjimkou základních kvalifikačních kritériívýjimkou základních kvalifikačních kritérií  Závazek dodavatelů vůči veřejnémuZávazek dodavatelů vůči veřejnému zadavateli i vůči třetím osobámzadavateli i vůči třetím osobám  Otázka zahraničních dodavatelůOtázka zahraničních dodavatelů  Nutnost prokázat kvalifikační předpokladyNutnost prokázat kvalifikační předpoklady ve lhůtě konkrétně určenéve lhůtě konkrétně určené Kvalifikační kritéria (3)Kvalifikační kritéria (3)  Základní kvalifikační kritériaZákladní kvalifikační kritéria  Otázka bezúhonnostiOtázka bezúhonnosti  Nově zákon stanovuje jako základníNově zákon stanovuje jako základní kvalifikační kritérium neexistencikvalifikační kritérium neexistenci daňových nedoplatků, nedoplatků nadaňových nedoplatků, nedoplatků na pojistném a na penále na sociálnípojistném a na penále na sociální zabezpečenízabezpečení –– nutnost prokázatnutnost prokázat potvrzením příslušných orgánůpotvrzením příslušných orgánů  Výjimkou je potvrzení o platbě spotřebníVýjimkou je potvrzení o platbě spotřební danědaně  Povinnost informovat zadavatele o jakékoliPovinnost informovat zadavatele o jakékoli změně v kvalifikaci dodavatele/změně v kvalifikaci dodavatele/ subdodavatelůsubdodavatelů Podání nabídkyPodání nabídky  Nové ustanovení ZákonaNové ustanovení Zákona –– dodavateldodavatel může podat pouze jednu nabídkumůže podat pouze jednu nabídku  Omezení na participaci ve stejnémOmezení na participaci ve stejném zadávacím řízení jako subdodavatelzadávacím řízení jako subdodavatel  Stanovení podmínek podání nabídkyStanovení podmínek podání nabídky  Hodnotící kritériaHodnotící kritéria •• Ekonomická výhodnost nabídkyEkonomická výhodnost nabídky •• Nejnižší nabídková cenaNejnižší nabídková cena  Základní kritérium v soutěžním dialoguZákladní kritérium v soutěžním dialogu –– vždy ekonomická výhodnostvždy ekonomická výhodnost  Stanovení dílčích hodnotících kritériíStanovení dílčích hodnotících kritérií (technická úroveň, servis atd.)(technická úroveň, servis atd.) Ukončení zadávacího řízeníUkončení zadávacího řízení  Povinnost zadavatele uzavřít s vítěznýmPovinnost zadavatele uzavřít s vítězným návrhem smlouvu na plnění veřejné zakázkynávrhem smlouvu na plnění veřejné zakázky  Základní lhůty pro uzavření této smlouvyZákladní lhůty pro uzavření této smlouvy •• Tuto smlouvu nesmí zadavatel uzavřít před uplynutímTuto smlouvu nesmí zadavatel uzavřít před uplynutím lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o výběrulhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o výběru nejvýhodnější nabídky podlenejvýhodnější nabídky podle §§ 110 odst. 4.110 odst. 4. •• Pokud nebyly ve stanovené lhůtě podány námitky,Pokud nebyly ve stanovené lhůtě podány námitky, uzavře zadavatel smlouvu s vybraným uchazečem douzavře zadavatel smlouvu s vybraným uchazečem do 1515--ti dnů po uplynutí lhůty pro podání námitkyti dnů po uplynutí lhůty pro podání námitky  Povinnost zadavatele informovat o výsledcíchPovinnost zadavatele informovat o výsledcích zadávacího řízenízadávacího řízení  Možnost zrušit zadávací řízeníMožnost zrušit zadávací řízení Problematika oznámení +Problematika oznámení + specifické případy VZspecifické případy VZ  Problematika předběžného oznámeníProblematika předběžného oznámení ((§§8686--88)88)  Využití dynamického nákupního systémuVyužití dynamického nákupního systému •• Nutnost oznámení v otevřeném zadávacímNutnost oznámení v otevřeném zadávacím řízenířízení •• Dynamický nákupní systém lze zavést proDynamický nákupní systém lze zavést pro účely uzavírání rámcových smluv a nesmí trvatúčely uzavírání rámcových smluv a nesmí trvat déle než 4 rokydéle než 4 roky •• Zadavatel i dodavatel jsou povinni používat vZadavatel i dodavatel jsou povinni používat v dynamickém nákupním systému a při jehodynamickém nákupním systému a při jeho zavádění výlučně elektronické prostředkyzavádění výlučně elektronické prostředky podlepodle §§ 140 Zákona140 Zákona  Problematika nízké nabídkové cenyProblematika nízké nabídkové ceny Elektronická aukceElektronická aukce  Využití elektronické aukce (Využití elektronické aukce (§§9696 --97)97)  Před vlastním zahájením elektronickéPřed vlastním zahájením elektronické aukce je zadavatel povinen provéstaukce je zadavatel povinen provést posouzení a hodnocení nabídek aposouzení a hodnocení nabídek a pořídit zprávu o posouzení apořídit zprávu o posouzení a hodnocení nabídek podlehodnocení nabídek podle §§ 8080 ZákonaZákona  Možnost více aukčních kolMožnost více aukčních kol  Povinnost zveřejňovat stav o poradíPovinnost zveřejňovat stav o poradí či nejlepších aukčních hodnotáchči nejlepších aukčních hodnotách Opční právo a jiné formyOpční právo a jiné formy zvýhodnění dodavatelůzvýhodnění dodavatelů  Možnost vyhrazení opčního práva vMožnost vyhrazení opčního práva v zadávacích podmínkáchzadávacích podmínkách  Za jakých podmínek nelze využít opčníhoZa jakých podmínek nelze využít opčního práva: „…pokud cena, kterou by bylpráva: „…pokud cena, kterou by byl povinen uhradit za plnění předmětupovinen uhradit za plnění předmětu veřejné zakázky na základě opce, je veveřejné zakázky na základě opce, je ve zjevném nepoměru k části předpokládanézjevném nepoměru k části předpokládané hodnoty plnění odpovídající opci, kteráhodnoty plnění odpovídající opci, která byla stanovena před zahájením původníhobyla stanovena před zahájením původního zadávacího řízení“zadávacího řízení“  Zvýhodnění pro dodavatele zaměstnávajícíZvýhodnění pro dodavatele zaměstnávající osoby se zdravotním postiženímosoby se zdravotním postižením NámitkyNámitky  Možnost podat námitku ze stranyMožnost podat námitku ze strany kteréhokoli dodavatelekteréhokoli dodavatele  Nutnost dodržení 15ti denní lhůty odNutnost dodržení 15ti denní lhůty od získání relevantních informacízískání relevantních informací dodavatelem, nejpozději do doby uzavřenídodavatelem, nejpozději do doby uzavření smlouvysmlouvy  Písemné podaní námitky s náležitostmiPísemné podaní námitky s náležitostmi uvedenými vuvedenými v §§ 110 odst. 6 Zákona110 odst. 6 Zákona  ZZákonáákoná lhůta na reakce ze stranylhůta na reakce ze strany zadavatele je v případě námitky 10 dnů,zadavatele je v případě námitky 10 dnů, je upravena i dle druhu řízeníje upravena i dle druhu řízení Role ÚOHSRole ÚOHS  Dohled nad dodržováním ZákonaDohled nad dodržováním Zákona  V pravomoci ÚOHS je:V pravomoci ÚOHS je: •• předběžná opatření (zakázat uzavřít smlouvu vpředběžná opatření (zakázat uzavřít smlouvu v zadávacím řízení, pozastavit zadávací řízení),zadávacím řízení, pozastavit zadávací řízení), •• rozhodovat o tom, zda zadavatel při zadávání veřejnérozhodovat o tom, zda zadavatel při zadávání veřejné zakázky postupoval v souladu se zákonem,zakázky postupoval v souladu se zákonem, •• ukládat nápravná opatření a sankce (zrušení zadáníukládat nápravná opatření a sankce (zrušení zadání veřejné zakázky a zrušení jednotlivého úkonuveřejné zakázky a zrušení jednotlivého úkonu zadavatele),zadavatele), •• projednávat správní delikty,projednávat správní delikty, •• kontrolovat úkony zadavatele.kontrolovat úkony zadavatele.  Zákon předepisuje nutnost složení kauce zeZákon předepisuje nutnost složení kauce ze strany navrhovatelestrany navrhovatele  Správní delikty zadavateleSprávní delikty zadavatele  Podmínka zachování mlčenlivosti a ochranaPodmínka zachování mlčenlivosti a ochrana obchodního tajemstvíobchodního tajemství Konkrétní případy řešené ÚOHSKonkrétní případy řešené ÚOHS  V roce 2011 řešil ÚOHS celkem 530 řízení,V roce 2011 řešil ÚOHS celkem 530 řízení, a vydal 710 rozhodnutí (včetněa vydal 710 rozhodnutí (včetně předběžných opatření)předběžných opatření)  V roce 2011 počet uložených pokut 89 sV roce 2011 počet uložených pokut 89 s částkou více než 28 mil. Kččástkou více než 28 mil. Kč  Případ České pošty,Případ České pošty, s.ps.p..  Nejvyšší pokuty v roce 2006:Nejvyšší pokuty v roce 2006: •• VZPVZP –– projekt internetových knížek (600 tis. Kč)projekt internetových knížek (600 tis. Kč) •• Dopravní společnost ZlínDopravní společnost Zlín –– OtrokoviceOtrokovice –– nákupnákup trolejbusů (500 tis. Kč)trolejbusů (500 tis. Kč) •• MPSV ČRMPSV ČR –– komunikační systém (500 tis. Kč)komunikační systém (500 tis. Kč) •• Město ProstějovMěsto Prostějov –– výstavbavýstavba aquaparkuaquaparku (500 tis. Kč)(500 tis. Kč) Seznam kvalifikovaných dodavatelůSeznam kvalifikovaných dodavatelů  Novinky oproti Zákonu č. 40/2004 Sb.Novinky oproti Zákonu č. 40/2004 Sb. –– např.např. doklad o členství v profesní samosprávné komoředoklad o členství v profesní samosprávné komoře  Možnost prokázat splnění kvalifikačníchMožnost prokázat splnění kvalifikačních předpokladůpředpokladů –– stáří výpisu maximálně 3 měsícestáří výpisu maximálně 3 měsíce  Hlavní inovací je tvrdý postih za neoznámeníHlavní inovací je tvrdý postih za neoznámení skutečností vedoucích ke změně kvalifikačníchskutečností vedoucích ke změně kvalifikačních údajů zapsaných v seznamuúdajů zapsaných v seznamu –– lhůta 15 dnílhůta 15 dní  Každý rok do 31. března předkládá dodavatelKaždý rok do 31. března předkládá dodavatel zapsaný v seznamu doklady o svýchzapsaný v seznamu doklady o svých kvalifikačních předpokladechkvalifikačních předpokladech –– nedoplatky nanedoplatky na pojistném atd.pojistném atd.  Při nedodržení stanoveného postupu se jedná oPři nedodržení stanoveného postupu se jedná o správní delikt a ÚOHS může uložit dodavatelisprávní delikt a ÚOHS může uložit dodavateli pokutu ve výši až 10 mil. Kčpokutu ve výši až 10 mil. Kč Systém certifikovaných dodavatelůSystém certifikovaných dodavatelů  Nová možnost certifikaceNová možnost certifikace –– CertifikovanýCertifikovaný dodavateldodavatel  Možnost dosažení certifikace při prokázání splněníMožnost dosažení certifikace při prokázání splnění základních kvalifikačních předpokladů v plnémzákladních kvalifikačních předpokladů v plném rozsahu a prokázání splnění profesníchrozsahu a prokázání splnění profesních kvalifikačních předpokladů ekonomických,kvalifikačních předpokladů ekonomických, finančních a technických kvalifikačníchfinančních a technických kvalifikačních předpokladů v rozsahu stanoveném v pravidlechpředpokladů v rozsahu stanoveném v pravidlech systému certifikovaných dodavatelůsystému certifikovaných dodavatelů  Doklady nesmí být starší než 90 dnůDoklady nesmí být starší než 90 dnů  Platnost certifikátuPlatnost certifikátu –– 1 rok ode dne vydání1 rok ode dne vydání  Správce systémuSprávce systému –– pověřená právnická osoba spověřená právnická osoba s příslušnou licencípříslušnou licencí–– obdoba vydávání certifikátůobdoba vydávání certifikátů ISO 9001ISO 9001  Další podmínky obdobné jako u seznamuDalší podmínky obdobné jako u seznamu kvalifikovaných dodavatelůkvalifikovaných dodavatelů –– oznámení o změně,oznámení o změně, výše správní pokuty atd.výše správní pokuty atd. Děkuji za pozornost!Děkuji za pozornost! Mgr. Bc. David PóčMgr. Bc. David Póč Katedra veřejné ekonomieKatedra veřejné ekonomie David.PocDavid.Poc@e@econ.muni.czcon.muni.cz