Stránka 1 z 3 METODOLOGIE A STATISTIKA II (np2019+nk2019) Vyučující: doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (garant předmětu) (1) POKYNY PRO VYPRACOVÁNÍ PROJEKTU (STRUKTURA) PRVNÍ SLIDE: Název práce. Jméno/-a autorů. Jméno školitele (je-li známý). 1. Úvod (uvedení do problematiky, 1 slide) Obsahuje základní informace o tom, co práce řeší a proč. Uvádí motivaci autora k volbě problematiky, její aktuálnost, stručnou formulaci řešených problémů. Vychází z obecného (i historického) základu řešené problematiky, může zmiňovat dosavadní vědeckovýzkumné poznatky jako východiska pro výzkum. 2. Syntéza poznatků (přehled literatury, literární rešerše, max. 3 slide) Přehled literatury k řešené problematice (ne v podobě seznamu, ale stručná informace o citované literatuře dle ISO 690), kritické zhodnocení ve vztahu ke zkoumané problematice práce. V závěru kapitoly (nebo v části 3) stručná formulace výzkumného problému (v čem spočívá, z čeho vychází). Citovat minimálně 3 - 5 zdrojů CZ a 1-2 cizojazyčných. 3. Výzkumná otázka/-y resp. hypotézy (1 slide) Formulace jedné či více otázek vztahující se k řešení výzkumného problému (na co chci výzkumem odpovědět?) Hypotéza/-y (není nutno, stačí v podobě pracovní hypotézy. Je-li žádoucí, formulovat v souladu s definicí hypotézy a kritérii dobrých hypotéz). 4. Cíle výzkumu (1 slide) Cíl výzkumu (CV): výstižné, stručné a srozumitelné formulování CV (možno i dílčí cíle). Vychází z formulace výzkumného problému. Např. „Cílem výzkumu je určení …, posouzení …, zjištění vztahu … 5. Výzkumné metody (jasně formulovat následující body, viz přednášky, max. 3 slide) - typ výzkumu (kvantitativní/kvalitativní/smíšený, dále vybrat z 20 variant - viz přednášky - nejlépe odpovídající typ, možno i více) - charakteristika výzkumného souboru (populace, náhodný/záměrný výběr, způsob výběru, rozsah souboru, M/Ž, věk) Stránka 2 z 3 - měřící procedury (popis metod vedoucích k získání výzkumných dat, včetně přístrojů) - sběr dat (popis místa, průběhu a časového harmonogramu) - typy dat (kvantitativní/kvalitativní, závislé/nezávislé proměnné, typy měřících stupnic) - metody analýzy dat (nejen deskriptivní a analytické, ale jaké konkrétně, výpočet čeho?) 6. Referenční seznam (použitá literatura dle ISO 690 od PS 2017, 1 slide) Upřesnění:  Prezentace projektu závěrečné práce max. 10 min (dvojice studentů).  V každém semináři prezentují 3 - 4 dvojice (společná práce) prezentují projekt v ppt.  Po prezentaci a úpravě na základě hodnocení zašlou v pdf. na zhanel@fsps.muni.cz) nejpozději 14 dní po prezentaci společně za skupinu. Dokument označit jmény: např. novak_novakova.pdf  Náhrada v jiné skupině je možná 1x za semestr, jedna omluvená (doklad) neúčast možná. Doporučená základní literatura 1. Zháněl, J. (2016). Přednášky předmětu 2019 (na www.centrum.cz, met.zhanel@centrum.cz, heslo: jzhanel). 2. Hendl, J. (2012). Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 3. Zháněl, J., Hellebrandt, V., & Sebera, M. (2014). Metodologie výzkumné práce. Brno: MU. Retrieved 29. 9. 2015 from the World Wide Web: http://www.fsps.muni.cz/impact/portal/ Jméno: visitor Heslo: p1l0t (slovy: pé, jedna, el, nula, té) 4. Citování a bibliografické citace podle ISO 690 (2016). Retrieved from http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/prif/ps11/metodika/web/ebook_citace_2011.html#iso_690.za sady_tvorby 5. Hendl. J., Blahuš, P. (2016). Metodologie výzkumné práce. Retrieved from http://web.ftvs.cuni.cz/hendl/metodologie/ Stránka 3 z 3 (2) METODY HODNOCENÍ (ZÁPOČET + ZKOUŠKA) ZÁPOČET - POŽADAVKY HODNOCENÍ 1. Prezentace projektu DP ve výuce splnil/nesplnil Požadovaná účast na výuce – semináře min. 5 z 6 sem. (1x omluvená neúčast) Požadovaná účast na výuce – přednášky Účast minimálně 2/3 (nesplněno=test) ZKOUŠKA - POŽADAVKY HODNOCENÍ 2. Písemná část (zkouškový test) A – F 3. Hodnocení odevzdaného projektu DP A – F Nesplnil/-a (F) 0 – 20 bodů Splnil/-a 21 až 30 bodů A 30 – 29 B 28 – 27 C 26 – 25 D 24 – 23 E 22 – 21 Celkové hodnocení Medián hodnocení 2. – 3. Kombinované studium Stejné požadavky Poznámka: studenti, kteří předmět neukončí v příslušném semestru úspěšně (zkouška), jej opakují v plném rozsahu (semináře, přednášky, prezentace projektu, zápočet, zkouška).