ASEBS, 4. sem. §Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování §Samostatná práce §Schopnost integrovat znalosti §Pochopení problému v širších souvislostech §Plánování, taktické přístupy a preventivní programy v profesní sebeobraně ¡Skupinový projekt profesní sebeobrany ¡ §Cílem je prokázat ▪schopnost identifikovat problém ▪schopnost nalézt informace (vytřídit, vyhodnotit) ▪Postavit projekt na míru ▪Obhájit projekt ▪Prokázat schopnost vést projekt ▪ ¡Profesní sebeobranu chápeme široce a komplexně ¡Týká se všech profesí, které pracují s lidmi a reálně v nich hrozí riziko konfliktu ¡Jde o všechno, co je spojeno s konflikty a zahrnuje víc, než fyzickou obranu: §Vznik a příčiny, chování jednotlivce i skupiny a organizace, prevence, řízení, management konfliktu, prostředí, techniky, prostředky, osoby, legislativa, strategie, … ¡+ projekty osobní sebeobrany specifických skupin ¡ 1.Charakteristika pracovní činnosti, pro kterou je projekt určen 2.Definice cíle (výstupy z učení) 3.Teoretický koncept 4.Předpoklady pro účastníky, jejich charakteristika 5.Právní aspekty 6.Ekonomické aspekty 7.Osnova 8.Příklad jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy 9.Odpovědnost autorů za jednotlivé části projektu ¡ ¡Chápeme jej široce na všech stupních §Vertikálně ▪Různé typy institucí §Horizontálně ▪Všechny činnosti, kterých se to dotýká ¡ ¡Pedagogický pracovník §učitel, §pedagog v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, §vychovatel, §speciální pedagog, §psycholog, §pedagog volného času, §asistent pedagoga, §trenér, §metodik prevence v pedagogicko-psychologické poradně, §vedoucí pedagogický pracovník ¡ 1.Učitel, Předškolní zařízení 2.Učitel, Základní škola 3.Učitel, Střední škola (gymnaziální) 4.Vychovatel, Domov mládeže/internát 5.Trenér, individuální sport 6.Trenér kolektivní sport 7.Pedagog volného času, Letní tábor 8.Analýza a návrh změny ŠVP vybrané Základní školy 9.Analýza a návrh změny ŠVP vybrané Střední školy 10.Analýza a návrh změny MPP vybrané Základní školy 11.Analýza a návrh změny MPP vybrané Střední školy 12.Analýza a návrh změny Školního řádu Základní školy 13.Analýza a návrh změny Školního řádu Střední školy 14.Aktivní …střelec… ve škole 15.Bezpečnostní opatření sportovní akce 16.Rešerše medializovaných kauz školských zařízení 17.Rešerše medializovaných kauz ve sportu ¡ 1.Bezpečnostní opatření sportovní akce 2.Rešerše medializovaných kauz školských zařízení 3.Rešerše medializovaných kauz ve sportu 4.Policie - vybraná složka 5.Soukromá bezpečnostní služba 6.Specifická skupina - děti předškolního věku 7.Specifická skupina - děti mladšího školního věku 8.Specifická skupina - děti staršího školního věku 9.Specifická skupina - středoškolská mládež 10.Specifická skupina – 11.Specifická skupina - ¡ ¡Školní vzdělávací program §Upravuje vzdělávání ¡Školní řád §Upravuje práva a povinnosti, provoz, režim školy, bezpečnost, hodnocení vzdělávání ¡Minimální program prevence §Prevence rizikového chování ¡Název ¡Úvod (popis tématu) §Stručná charakteristika ¡Rozbor problému §Analýza příčin problému, překážek v praxi aj. ¡Detailní popis řešení problému §Konkrétní návrhy řešení do praxe ¡Metodická řada nácviku dovedností §Způsob nácviku a výuky dovedností, popis učebních výstupů ¡ ¡45 minut zahrnujících §Přípravu §Teoretická obhajoba projektu (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická obhajoba projektu, ukázky celých osnov (i s následnou diskusí cca 10 min) §Praktická výuka jednoho podrobně rozpracovaného bodu osnovy ¡Projekt je nutné odevzdat do 31. 3. 2015 do Odevzdávárny v IS ¡ ¡Podle domluvy ¡2. 2. 2016 samostatná práce, rešerše ¡9. 3. 2016 ¡16. 3. 2016 ¡23. 3. 2016 ¡30. 3. 2016 ¡6. 4. 2016 ¡13.4. 2016 ¡ ¡4. 3. 2016 (3 témata) ¡18. 3. 2016 (3 témata) ¡15. 4. 2016 (3 témata) ¡