Reflexe praxe

3. 3. / 17. 3.

Úvodní seminář
1. seznámení s požadavky na ukončení předmětu (aktivní účast, max. 1 absence, vyplnění formuláře z praxe - vložit do odevzdávárny do 2. 5., vypracování a prezentování kazuistiky učitele/žáka - prezentace bude probíhat nejpozději na semináři 12. 5., vložit do odevzdávárny nejpozději 30. 4.)
2. domluva náhradního termínu - jen u skupiny, která má seminář 19. 5.
3. vymezení definice zpětné vazby, reflexe
4. vymezení kazuistiky, navržení její struktury pro vypracování kazuistiky 
5. reflexe vlastní praxe
6. kniha Korthagen et al. - diskuze nad 1. kapitolou 

Úkol do příště:


Struktura kazuistiky:
Kazuistika učitele:
1. věk, pohlaví, iniciály učitele
2. aprobace, kde probíhalo studium učitelství, délka praxe, místo působení (ZŠ, SŠ) + co reálně učí, spolupráce mezi učiteli, (kteří učí stejné/obdobné předměty), přestupy ze zaměstnání (ze škol - kolik škol prošel během své kariéry, důvod přestupu), funkce na škole, vedení kroužků (ve škole, mimo školu), trénování dětí 
3. profese učitele - motivace stát se učitelem (TV), problémy spojené s profesí učitele, názor na platové ohodnocení v poměru k výkonu jeho práce, učitelovo pojetí výuky, zda chtěl změnit práci a proč, jak tráví hlavní prázdniny...
4. důvod, proč jsem si učitele zvolil
5. co chce ve své profesi ještě dokázat, čeho chce dosáhnout

Kazuistika žáka:
1. věk, pohlaví, rodinné poměry - informace, zdravotní stav
2. škola, v níž teď absolvuje školní docházku, třída, informace z jiných organizací (PPP apod.), historie institualizované školní docházky (včetně přestupů ze škol)
3. osobnostní + sociální anamnéza - jak se projevuje v kolektivu, jestli je komunikativní, odklad povinné školní docházky, prospěch, adaptace na školní prostředí, aktivitám, preference školních předmětů
4. volný čas - zájmy - kolik času věnuje volnočasovým aktivitám
(5. rodina - víc informací) - volitelné
6. důvod, proč jsem si žáka zvolil - pozitivní důvody, negativní důvody (např. výchovné, vzdělávací problémy)
5. návrh postupu, jak s žákem pracovat (udržení, příp. zlepšení stavu)
Následující