Propagace a média (nk2285) Michal Jilka Požadavky na splnění předmětu •Vypracování závěrečného projektu •Zkouška 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Závěrečný projekt •Vypracování samostatně •Nahrání projektu do odevzdávárny (30. 4.) • •Téma: Propagace vybraného sportovního klubu/akce •Analýza současného stavu •Analýza konkurence a postoje veřejnosti •Stanovení strategických cílů a stanovení cílů pro komunikaci a public relations •Vypracování mediálního plánu •Vypracování tiskové zprávy 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Struktura seminářů Datum Téma 3.3. Představení a seznámení s obsahem předmětu Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix Corporate Identity 17.3. Mediální plánování a public relations Digitální marketing ve sportovním prostředí 21.4. PRE proces 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Teď něco o vás? 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Specifika sportovního marketingu 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Kar (2010) 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Sportovní produkt (Čáslavová, 2009) •Sportovní hra •Přitažlivost sportovních hvězd •Výbava a výstroj, merchandising •Novinky a nápady •Místo •Personál a proces •Vstupenky a tiskové materiály •Elektronické produkty •Organizace http://www.francetvsport.fr/sites/default/files/styles/header_image_style/public/images/photos/2015 /11/15/308365/fed-cup-2015-republique-tcheque-tennis-fed-cup_952ed8cdc7868609e3a67eed84a957de.jpg?i tok=ewaPl_Wy http://fanshop.fczbrno.cz/foto/male/na.19.jpg http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/12079/12079406-prodam-dve-pekne-3-denni-permanentky-na-davis-c up-1.jpg BiathlonNMNM.cz - Google Chrome 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Cíle marketingová komunikace (Přikrylová & Jahodová, 2010) •Poskytnout informaci •Vytvořit a stimulovat poptávku •Odlišit produkt •Zdůraznit užitek a hodnotu produktu •Stabilizovat obrat •Vybudovat a pěstovat značku •Posílit firemní image • •http://bit.ly/2mHBDaj Biathlon NMNM - Google Chrome 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Komunikační mix (Vaštíková, 2008) •Reklama (dresy, oděvy, start. čísla, mantinely, nářadí, náčiní, tabule, panely) •Podpora prodeje (snížení cen, programy pro věrné zákazníky, kupóny) •Osobní prodej •Direct marketing (e-mailing, telemarketing, SMS marketing, katalogy) •Event marketing (program pro zákazníky – sport, umění, gastro, dětské) 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Komunikační mix (Vaštíková, 2008) •Guerilla marketing (netradiční využívání mark. prostředků, maximální efekt za minimum nákladů) •Virální marketing (sociální sítě, pošta, mobilní telefon) •Product placement •Public relations •Internetová komunikace 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Corporate identity (Vysekalová & Mikeš, 2009) 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Corporate design (Black, 1994; Clow & Baack, 2008; Svoboda, 2009; Voráček, 2012; Vysekalová & Mikeš, 2009) •Název organizace •Logo a jeho zkratka (písmo + typografie) •Emblém nebo symbol •Uniformy a oblečení •Firemní produkty a jejich grafika •Interiér, označení budov, fanshopů •Tiskoviny •Fotografie, videa •Webové stránky, online prezentace 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Rastr.jpg Logo 2016.jpg C:\Users\Michal\Desktop\Značka\Open Game pozadí.png C:\Users\Michal\Desktop\Značka\Ukázka plakát.png 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) http://www.opengame.cz/modul/clanek/soubory/154/hlavni/zmensene/IMG_0620-_1___1_.JPG http://hummel16.opengame.cz/modul/galerie/soubory/58/original/DSC_1127.jpg 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) web 2016.jpg C:\Users\Michal\Desktop\Značka\FB.jpg 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Hodnota Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Povědomí •Přední mládežnické týmy hrající nejvyšší soutěže. •Týmy ze zahraničí – Švédsko, Švýcarsko, Lotyšsko, Maďarsko aj. •Dospělý turnaj navštěvují hráči elitních superligových týmů, vč. hráčů/trenérů, kteří dříve působili v reprezentacích (Billy Nilson, Johan Von Der Pahlen, Martin Koutný, Martin Tokoš,…). •2016 – 324 týmů, okolo 5,5 tis. hráčů + realizační týmy a fanoušci http://hummel16.opengame.cz/data/images/Michal%20Jilka/DSC_1685.jpg 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Hodnota Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Dodatečné služby •Shot and Save – soutěž střelců a brankářů •Bohatý doprovodný program – koupaliště Riviéra, Technické muzeum, Vida Park, vila Tugendhat, Jungle Park, minigolf, památky (labyrint, Stará radnice) • •Kvalita •Vnímána především hráči, trenéry a fanoušky – přímá zpětná vazba •Kvalitní zápasy – především ve vyřazovací fázi turnaje •Haly, pořadatelská služba, doprovodný program… • • 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Hodnota Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Odlišnost •Dětský turnaj vnímán prestižněji. •Dospělý turnaj je více o zábavě, uvolnění, setkání se s přáteli (hlavně po večerech J ), odreagování před začátkem letní přípravy. •Medaile – kvalitní odlité kovové medaile s logem turnaje (účastníky turnaje velmi ceněné) •Foto/video soutěž • •Dlouhodobá perspektiva •10. ročník •Každoroční nárůst počtu týmů i hráčů – vyšší důvěra • 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285) Vystoupení Petra Slavíka na TEDeX Talks https://www.youtube.com/watch?v=KQTMGOMh7yw 10 věcí, které tě dostanou do repre 3.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (nk2285)