Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix Propagace a média (np2285) Michal Jilka Struktura seminářů 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Datum Téma 23.2. Představení a seznámení s obsahem předmětu 2.3. Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix 9.3. Corporate Identity 16.3. Mediální plánování a Public relations 23.3. Digitální marketing ve sportovním prostředí 30.3. PRE proces – audit, cíle, strategie a plány 6.4. Příprava projektů 13.4. Příprava projektů 20.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 16.4.) 27.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 23.4.) Michal Jilka - Propagace a média (np2285) 2.3.2017 Kar (2010) Sportovní produkt (Čáslavová, 2009) 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) •Sportovní hra •Přitažlivost sportovních hvězd •Výbava a výstroj, merchandising •Novinky a nápady •Místo •Personál a proces •Vstupenky a tiskové materiály •Elektronické produkty •Organizace http://www.francetvsport.fr/sites/default/files/styles/header_image_style/public/images/photos/2015 /11/15/308365/fed-cup-2015-republique-tcheque-tennis-fed-cup_952ed8cdc7868609e3a67eed84a957de.jpg?i tok=ewaPl_Wy http://fanshop.fczbrno.cz/foto/male/na.19.jpg http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/12079/12079406-prodam-dve-pekne-3-denni-permanentky-na-davis-c up-1.jpg BiathlonNMNM.cz - Google Chrome Cíle marketingová komunikace (Přikrylová & Jahodová, 2010) •Poskytnout informaci •Vytvořit a stimulovat poptávku •Odlišit produkt •Zdůraznit užitek a hodnotu produktu •Stabilizovat obrat •Vybudovat a pěstovat značku •Posílit firemní image • •http://bit.ly/2mHBDaj 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Biathlon NMNM - Google Chrome Komunikační mix (Vaštíková, 2008) •Reklama (dresy, oděvy, start. čísla, mantinely, nářadí, náčiní, tabule, panely) •Podpora prodeje (snížení cen, programy pro věrné zákazníky, kupóny) •Osobní prodej •Direct marketing (e-mailing, telemarketing, SMS marketing, katalogy) •Event marketing (program pro zákazníky – sport, umění, gastro, dětské) 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Komunikační mix (Vaštíková, 2008) •Guerilla marketing (netradiční využívání mark. prostředků, maximální efekt za minimum nákladů) •Virální marketing (sociální sítě, pošta, mobilní telefon) •Product placement •Public relations (16.3.) •Internetová komunikace (23.3.) • 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Úkol na teď •Projít si jednotlivé specifika vašich týmů/akcí/organizací na základě marketingové mixu •Stanovit, jaké jsou využívány prvky reklamy •Stanovit, jaké jsou využívány prvky komunikačního mixu • 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) 2.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Vystoupení Petra Slavíka na TEDeX Talks https://www.youtube.com/watch?v=KQTMGOMh7yw 10 věcí, které tě dostanou do repre