Corporate identity Propagace a média (np2285) Michal Jilka Struktura seminářů 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Datum Téma 23.2. Představení a seznámení s obsahem předmětu 2.3. Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix 9.3. Corporate Identity 16.3. Mediální plánování a Public relations 23.3. Digitální marketing ve sportovním prostředí 30.3. PRE proces – audit, cíle, strategie a plány 6.4. Příprava projektů 13.4. Příprava projektů 20.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 16.4.) 27.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 23.4.) Corporate identity (Vysekalová & Mikeš, 2009) 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Corporate design (Black, 1994; Clow & Baack, 2008; Svoboda, 2009; Voráček, 2012; Vysekalová & Mikeš, 2009) •Název organizace •Logo a jeho zkratka (písmo + typografie) •Emblém nebo symbol •Uniformy a oblečení •Firemní produkty a jejich grafika •Interiér, označení budov, fanshopů •Tiskoviny •Fotografie, videa •Webové stránky, online prezentace 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Corporate communications (Vysekalová & Mikeš, 2009) •Všechny komunikační prostředky jakožto komplex chování, kterými firma o sobě něco sděluje – komunikace s vnitřním i vnějším prostředím •Hlavním cílem je budování pozitivních dlouhodobých postojů k organizaci 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Corporate culture (Vysekalová & Mikeš, 2009) •Vyjadřuje charakter organizace, celkovou atmosféru, chování pracovníků, vzorce chování, myšlení, sdílené hodnoty atd. Značka vs. brand •ZNAČKA = jméno, symbol, barva, design a jejich kombinace pro takovou identifikaci výrobků nebo služeb, která je bude odlišovat od zboží a služeb konkurentů. • •BRAND = nese v sobě schopnost odlišit „své“ výrobky od ostatních. Je s výrobkem/službou pevně spjatý, je jedinečný, zapamatovatelný a srozumitelný. Zákazníci jsou za „logo“ ochotni více zaplatit. 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Banner 1 Juventus Logo 1 banner 2 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) banner 3 banner 4 banner 5 banner 8 Hummel Open Game 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) •2. největší florbalový turnaj v České republice •hraný po celém Brně – 15 hal, 17 hřišť •letos v červnu 11. ročník – všechny ročníky červnový termín •1. ročník jako Diadora Open Game, od 2. ročníku Hummel Open Game Logo 2016.jpg Rastr.jpg C:\Users\Michal\Desktop\Značka\Open Game pozadí.png C:\Users\Michal\Desktop\Značka\Ukázka plakát.png 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Výřez obrazovky http://www.opengame.cz/modul/clanek/soubory/154/hlavni/zmensene/IMG_0620-_1___1_.JPG http://hummel16.opengame.cz/modul/galerie/soubory/58/original/DSC_1127.jpg 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) web 2016.jpg C:\Users\Michal\Desktop\Značka\FB.jpg 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Hodnota značky Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Povědomí •Přední mládežnické týmy hrající nejvyšší soutěže. •Týmy ze zahraničí – Švédsko, Švýcarsko, Lotyšsko, Maďarsko aj. •Dospělý turnaj navštěvují hráči elitních superligových týmů, vč. hráčů/trenérů, kteří dříve působili v reprezentacích (Billy Nilson, Johan Von Der Pahlen, Martin Koutný, Martin Tokoš,…). •2016 – 324 týmů, okolo 5,5 tis. hráčů + realizační týmy a fanoušci http://hummel16.opengame.cz/data/images/Michal%20Jilka/DSC_1685.jpg 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Hodnota Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Dodatečné služby •Shot and Save – soutěž střelců a brankářů •Bohatý doprovodný program – koupaliště Riviéra, Technické muzeum, Vida Park, vila Tugendhat, Jungle Park, minigolf, památky (labyrint, Stará radnice) • •Kvalita •Vnímána především hráči, trenéry a fanoušky – přímá zpětná vazba •Kvalitní zápasy – především ve vyřazovací fázi turnaje •Haly, pořadatelská služba, doprovodný program… • • 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Hodnota Hummel Open Game z pohledu „zákazníka“ •Odlišnost •Dětský turnaj vnímán prestižněji. •Dospělý turnaj je více o zábavě, uvolnění, setkání se s přáteli (hlavně po večerech J ), odreagování před začátkem letní přípravy. •Medaile – kvalitní odlité kovové medaile s logem turnaje (účastníky turnaje velmi ceněné) •Foto/video soutěž • •Dlouhodobá perspektiva •11. ročník •Každoroční nárůst počtu týmů i hráčů – vyšší důvěra • 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Úkol na teď •Zapracujte do svých projektů corporate identity •Zamyslete se nad grafickým vyjádřením klubu/organizace a využitím všech prvků spojených s corporate identity •Zapracujte hodnotu značky z pohledu zákazníka • 9.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285)