Public relations a mediální plánování Propagace a média (np2285) Michal Jilka Struktura seminářů 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Datum Téma 23.2. Představení a seznámení s obsahem předmětu 2.3. Specifika sportovního marketingu, marketingová komunikace a komunikační mix 9.3. Corporate Identity 16.3. Mediální plánování a Public relations 23.3. Digitální marketing ve sportovním prostředí 30.3. PRE proces – audit, cíle, strategie a plány 6.4. Příprava projektů 13.4. Příprava projektů 20.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 16.4.) 27.4. Prezentace projektů (nejpozdější odevzdání 23.4.) Public relations •„Jako PR označujeme ty formy komunikace managementu, které organizaci pomáhají přizpůsobit se jejímu okolí, měnit je nebo udržet, a to se zřetelem k dosažení cílů organizace“ (Svoboda, 2009). • •„PR je činnost vytvoření a udržení dobrého jména organizace s různými zástupci veřejnosti (zákazníky, zaměstnanci, investory, dodavateli, atd.) a to obvykle pomocí propagace a další neplacených forem komunikace. PR může zahrnovat také činnosti spojené s uměním, charitativními akcemi, vzděláním, sportovními událostmi apod.“ (Business Dictionary, 2015). 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Public relations •Interní komunikace •Zaměstnanci •Externí komunikace •Novináři a média •Investoři •Zákazníci •Účastníci konkrétní akce •Lobbing •Sponzoring •Pořádání akcí •Krizová komunikace 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Cíle public relations (Svoboda, 2009) •Strategické (dlouhodobější záměry) •upevnění loajality zákazníků vůči organizaci, •zlepšení spolupráce s úředníky, zastupiteli města apod., •zlepšení image organizace v oblasti sponzoringu, lobbingu aj., •dosažení zlepšení kvality produkce organizace. • •Taktické (krátkodobější povaha) •zvýšení počtu návštěvnosti webových stránek, •větší informovanost účastníků akce, •informace o změnách kontaktních údajů, •zdůraznění blížící se události apod. 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Public relations ve sportovním prostředí •Týmy •Florbal Mladá Boleslav •HC Oceláři Třinec http://bit.ly/2mPT5fH • • • • • •Sportovci •Lukáš Krpálek https://www.instagram.com/lukaskrpalek/ •Eugenie Bouchard http://bit.ly/2mutYMw a http://bit.ly/2mKAoIt 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) • • • •Ligy a organizace • • • • • •Sportovní obchody, brandy – Nike, Adidas, Under Armour, … • 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Tisková zpráva (press-servis.ecn.cz, 2007) •Písemné sdělení obsahující novou informaci, kterou rozesíláme médiím •Měla by obsahovat alespoň jednu novou zprávu •Musí být vydána tehdy, kdy ji posíláme • •Druhy: •Zpráva o události •Zpráva, jejímž obsahem je reakce na událost •Zpráva o zveřejnění materiálu • 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Tisková zpráva (press-servis.ecn.cz, 2007) •Co musí tisková zpráva obsahovat: •Hlavička – název organizace, logo, kontakt, banner •„Tisková zpráva“ •Titulek – krátký, výstižný, poutavý – musí zaujmout •Domicil – uvedení data a místa vydání na začátku prvního odstavce •Text zprávy •5 W (What, Who, When, Where, Why) •Délka – optimálně jednu A4 textu •Závěr – doplňující informace, kontaktní osoba a informace 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Mediální plánování 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) •Plánování konkrétních reklamních kampaní •Nutná přesná strategie •Čas •Obsah •Umístění •Komunikační kanál •Rozpočet •Výstupem je mediaplán 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285) Tabulka bez názvu - Tabulky Google - Google Chrome Úkol na teď a do projektů •Zapracovat/vymyslet cíle pro public relations •Vypracovat tiskovou zprávu •Vypracovat mediaplán duben – červen 2017 pro jednotlivé komunikační kanály • • 16.3.2017 Michal Jilka - Propagace a média (np2285)